Howiey Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Har mange mp3-filer som bare heter "track 2" osv... Der id-tagen ikke er fylt ut osv.. ukjente mp3-filer rett og slett. Finnes det noe program som på en eller annen måte kan finne navnen på låtene? F.eks. sammeligne den nøyaktige fil-størrelsen eller noe, og ta navnet? Har self prøvd winamp og windows media player men de finner ingenting. Mente jeg hadde lest at MediaMonkey kunne dette, men jeg skjønner ihvertfall ikke hvordan...
Howiey Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Skrevet 20. januar 2007 Prøv Tunatic, som vert nemnt her. 7746950[/snapback] thanx. Men hvordan fungerer det da? Må jeg koble til en mikrofon for og så spille av sangen slik at den blir hørt i mikrofonen?
Torbjørn T. Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 (endret) Som det står i Q&A på sida, nei det treng du ikkje: Can I get Tunatic to identify music that is being played on the computer?Most PC sound cards allow you to select "What You Hear" (also named "Stereo Mix" or "Mixed Output") as input. To get there, right-click Tunatic's window, select "preferences", then click the "Configure..." button. Redigert: Såg forresten dette på same sida: Can Tunatic analyze mp3 files and update their tags automatically? You're looking for MusicBrainz (link). As their site says, you can use the MusicBrainz Tagger to automatically identify and clean up the metadata tags in your MP3 collections. MusicBrainz is free and avaialble for Windows, Linux, and Mac OS X. Endret 20. januar 2007 av incanus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå