Gå til innhold

Asus s775, brikkesett 590 vs 680


kevlar89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke huske og ha hørt så mange positive kommetarer rundt 590-brikkesettet, Det andre kortet skal være meget bra selv om det sikkert er mange andre kort som er billigere og like gode til spilling.

Jeg hadde ikke vært i tvil om jeg måtte valgt mellom et av de to, P5N32-E SLI.

Lenke til kommentar

680i > 590i, så enkelt er det. nVidias NF 5 serie hadde vistnok store problmerer med klokkeing, 680i er vistnok like bra eller bedre enn 965 til klokking (altså det beste du kan gå fatt på) i tilleg har NF 6 noen andre snaksene fungsjoner som du trolig alrdig kommer til og bruke, men er morsome og skryte om.

 

men 680 er det beste valget.

Lenke til kommentar

ALDRI kjøp et 590 kort.. kort og greit.. har asus P5N32-SLI Premium som du nevner over.. oooohhh boy.. Har også OCZ DDR2 8000 VX2 minnet som GLATT burde greid 1000mhz med snille timings (cas4), no way.. ikke med cas5 engang, ikke etter bios oppdatering i hytt og pine heller. la OCZ minnet på hylla og stappa inn Corsair dominator DDR2 9136 med dominator vifte og tenkte at nå skulle det bli sus i serken.. Jeg hadde ikke de samme problemene med å nå POST som jeg hadde etter å ha flasha med ocz minne, men alt over DDR2 800mhz med relativt slappe timings (5-5-5-5-15) gav BSOD og ikke en eneste ordentlig lasting av windows. Selv ikke med 2.3 og 2.4v på minnet.. På 2.2v og DDR2 800 med de slappe timingene så går det dog greit. Dersom du vil ha et stabilt kort med klokke muligheter, hold deg kilometervis unna dette rælet. Har bestilt et Abit IN932 Max i håp om at 680 og abit's know-how skal redde meg fra å bruke slegge som verktøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...