Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Hvordan dele skriver og mappe?


Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner på dette område, så jeg trenge sikkert en god del hjelp.

Jeg har to pcer koblet til en ruter som er koblet til interntt (dette klartet jeg selv :w00t: ). Men det jeg sliter med er å dele mapper og skriver mellom de to pcene. Så hvordan skal jeg gjøre det? Det blir vell det samme som å sette opp et lan? Når man setter dette opp er det da mulig å spille spill mellom pcene? Jeg har 0 peiling på dette området som sakt.

 

Det er norsk Xp pro og home som er på pcene.

Routeren er denne: Linksys

Begge pcene er koblet til med kabel, bruker ikke tråløst funksjonen.

Endret av xanonymx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er nybegynner på dette område, så jeg trenge sikkert en god del hjelp.

Jeg har to pcer koblet til en ruter som er koblet til interntt (dette klartet jeg selv :w00t: ). Men det jeg sliter med er å dele mapper og skriver mellom de to pcene. Så hvordan skal jeg gjøre det? Det blir vell det samme som å sette opp et lan? Når man setter dette opp er det da mulig å spille spill mellom pcene? Jeg har 0 peiling på dette området som sakt.

 

Det er norsk Xp pro og home som er på pcene.

Routeren er denne: Linksys

Begge pcene er koblet til med kabel, bruker ikke tråløst funksjonen.

7744916[/snapback]

 

 

Hei, har samme routeren som deg. Den trenger du ikke bekymre deg for.

Men du må legge begge maskinene inn i samme Arbeidsgruppe.

Høyre klikk Min Datamaskin og velg egenskaper. Gå så inn på Datamaskinnavn og så klikk deg inn på Endre. Her legger du inn et navn under arbeidsgruppe. Dette må du gjøre på begge maskinene og så er det bare å begynne å dele mapper og skrivere.

Du finner delte mapper og skrivere under mine nettverkssteder.

Lenke til kommentar