Gå til innhold

Kommer Splinter Cell til PC?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-11-29 10:39, skrev Zork:

Quote:


Den 2002-11-29 03:29, skrev b-duvaland:

Ikke uttal deg om Splinter Cell før du har prøvd det. Xbox gamepaden er rett og slett et must her, og dette er ikke typen spill for tastis/mus, langt ifra!


 

I og med at du ikke har prøvd Splinter Cell med tastatur og mus, burde vel ikke du uttale deg så bombastisk om hvorvidt det fungerer eller ikke heller...?

 

Forøvrig kan en få både mus og gamepads med vibrering/rumble-funksjon til pc.

 

 

Neida, de blir sikkert OK, men nøkkelelementene som analoge knapper som man bruker til å regulere hastigheten på Sam Fisher får man jo ikke, og som sagt blir det ikke det samme med låsene.

 

Jeg tviler på at det blir støtte for slik vibrering i pc-versjonen. Den som lever får se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-29 10:49, skrev b-duvaland:

Quote:

Den 2002-11-29 10:39, skrev Zork:

Quote:

Den 2002-11-29 03:29, skrev b-duvaland:

Ikke uttal deg om Splinter Cell før du har prøvd det. Xbox gamepaden er rett og slett et must her, og dette er ikke typen spill for tastis/mus, langt ifra


 

I og med at du ikke har prøvd Splinter Cell med tastatur og mus, burde vel ikke du uttale deg så bombastisk om hvorvidt det fungerer eller ikke heller...?

 

Forøvrig kan en få både mus og gamepads med vibrering/rumble-funksjon til pc.

 

Neida, de blir sikkert OK, men nøkkelelementene som analoge knapper som man bruker til å regulere hastigheten på Sam Fisher får man jo ikke, og som sagt blir det ikke det samme med låsene.

 

Jeg tviler på at det blir støtte for slik vibrering i pc-versjonen. Den som lever får se.

 

Igjen må jeg spørre: hvorfor i all verden skulle utviklerne FJERNE en feature som allerede er der? Xbox er en forkledd PC, m.a.o. er det ikke allverdens konvertering som skal til. Det finnes massevis av gamepads med både analoge stikker og vibrering, og jeg forventer absolutt at disse støttes i PC-versjonen.

Lenke til kommentar

Quote:



Igjen må jeg spørre: hvorfor i all verden skulle utviklerne FJERNE en feature som allerede er der? Xbox er en forkledd PC, m.a.o. er det ikke allverdens konvertering som skal til. Det finnes massevis av gamepads med både analoge stikker og vibrering, og jeg forventer absolutt at disse støttes i PC-versjonen.



 

 

hvis jeg ikke tar helt feil så var det vel gf2 som

er skjermkortet i x-box, med en 750 mhz p3.

 

så hvorfor skulle da tv-ut fra en pc med geeforce være dårligere?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 11:51, skrev oerhört:

Igjen må jeg spørre: hvorfor i all verden skulle utviklerne FJERNE en feature som allerede er der? Xbox er en forkledd PC, m.a.o. er det ikke allverdens konvertering som skal til. Det finnes massevis av gamepads med både analoge stikker og vibrering, og jeg forventer absolutt at disse støttes i PC-versjonen.


 

Som jeg sa, den som lever får se :razz: Poenget er vel at sikkert rundt 90% av de som får Splinter Cell på PC kommer til å spille det med tastatur, gamepad støtte eller ikke :sad:

 

Quote:


Den 2002-11-29 11:57, skrev Roskov:

hvis jeg ikke tar helt feil så var det vel gf2 som

er skjermkortet i x-box, med en 750 mhz p3.

så hvorfor skulle da tv-ut fra en pc med geeforce være dårligere?


 

Du tar veldig feil :smile:

 

edit: trykkleif

 

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-11-29 12:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 10:29, skrev b-duvaland:

Quote:


Den 2002-11-29 10:18, skrev Destro:


*1 akurat på den tiden så kommer spillene til å hakke på slutten.


 

Akkurat, ikke :smile: Når det har gått så lang tid har produsentene lært seg å utnytte hardware'n maks og få best mulig framerate! F.eks Halo2 som kommer om 1 år, det skal få vesentlig bedre grafikk enn Halo (?!), fordi de programmerer bedre denne gangen, og det lages for Xbox fra grunnen av.

 

Quote:


du ser det på Ps2 at i de nyeste spillene så hakker det :wink:


 

Det er fordi PS2 er svært vanskelig og programmere til, men mange spill hakker ja. Fifa 2003 og GTA3 f.eks har jeg hørt. Førstnevnte skyldes nok likevel svak programmering, men hardwaren i PS2 er jo fra steinalderen. Jeg har absolutt ingen tro på at dette vil ramme Xbox, potensialet i den har ennå ikke vært utnyttet til det maksimale.

 

Quote:


*2

og hvem har råd til det vis de studerer så lenge du ikke bruker opp lånet.


 

Hehe, var det ikke PC som var dyrest i lengden da? :smile:

 

Quote:


hvor mange kan du si som har xbox og et anleg til 20k

kjøpt og betalt for egen optjente penger?


 

Jeg har flere kamerater, men jeg er nok ganske mye eldre enn deg :smile: Men surround anlegg er da absolutt ikke nødvendig, selv om det blir mye artigere. Man får jo lyden ut av Tv'en også hvis man vil. Billige surroundpakker får man jo også kjøpt overalt hvis man er desperat.

 

Quote:


*3

akkurat de kjøper seg inn på markedet for så når Xbox2 kommer når de har et markeds andel så setter de en pris som de tjener på + muligens tjener inn det de har mistet!


 

Vel, pr dags dato er det Sony som har den største markedsandelen, men hvem vet om noen år. Så lenge det er 3 konsoller som kriger på markedet vil prisene være lave.

 

* 1

Så du mener at de som programerer til ps2 ikke har lært seg hvordan de skall programere til den nå som det har gåt 2-4 :???: siden den kom ut?

 

Det er vel heller at spillene blir for tunge iforhold til hva den inneholder :wink:

 

* 2

og hva kandu bruke pc til! omtrent altmulig. iforhold til xbox så kan du faktisk gjøre hva du vil med :smile: mens XBoX så får du ikke engang oppne den uten at garatien blir brut vis du modder den så kommer du ikke på netet.

vis du modder den og prøver å komme på net så blir lisensen sperret og du må kjøpe en helt ny xbox og et nyt lisens.

 

Så brukervenligheten på systemet er bedre iforhold til hva du kan gjør med en pc.

så lenge du har kunskapen til det :wink:

Jeg er foresten 22år men jeg studerer informatik.

Så jeg har ikke akurat så mye å bruke.

en det jeg tar meg råd til :wink:

 

*3

var det ikke du som sa at 5.1 er et must da :wink:

 

du får også 5.1 til pc ikke akurat samme kvalitet med tilnermet så lenge du ikke er hifi tilhenger da?

 

Men det finnes surround anlegg til pc med lik kvalitet tror jeg :???:

 

det er ikke alle som har plass/penger til et heftig surround anlegg.

 

og så lenge tv er i konstant bruk av søsken så frister det ikke akurat med xbox, PS2 eller Gamecub

 

 

*4 og hvem tror du vinner vis M$ fortsetter med å pøsse inn penger til Xbox?

 

SONY har ikke samme pengemidler som M$ har go dermed kommer den som kan tape mest penger til å vinne og etter min mening er det M$.

 

Så lenge ikke XBox blir ekskludert ut fra M$ konsernet.

 

Men siden M$ gikk in med et forlikk Med USA når det gjelder den rettsaken som var så er det lite trolig. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 12:40, skrev Destro:

* 1

Så du mener at de som programerer til ps2 ikke har lært seg hvordan de skall programere til den nå som det har gåt 2-4 :???: siden den kom ut?


 

Det å kode til PS2 er vanskeligere av mange grunner, SDK'en f.eks tilbyr ingen grafikk biblioteker, en må skrive kode for hver polygon. Det tar generelt lengre tid å lære seg å kode for denne konsollen, enn Xbox som bruker Direct X 8.0. For de som er kjent med PC-programmering er det mye lettere å sette seg inn i dette.

 

Quote:


og hva kandu bruke pc til! omtrent altmulig. iforhold til xbox så kan du faktisk gjøre hva du vil med :smile: mens XBoX så får du ikke engang oppne den uten at garatien blir brut vis du modder den så kommer du ikke på netet.

vis du modder den og prøver å komme på net så blir lisensen sperret og du må kjøpe en helt ny xbox og et nyt lisens.

Så brukervenligheten på systemet er bedre iforhold til hva du kan gjør med en pc.

så lenge du har kunskapen til det :wink:

Jeg er foresten 22år men jeg studerer informatik.

Så jeg har ikke akurat så mye å bruke.

en det jeg tar meg råd til :wink:


 

Xbox = pure gaming her. Pc'en bruker jeg til å sitte på dette forumet med :razz: Ennå det er en 2,1GHz P4

 

Quote:


*3

var det ikke du som sa at 5.1 er et must da :wink:


 

Det er fett det ja, spill som Halo blir ikke det samme uten egentlig :smile:

 

 

Quote:


*4 og hvem tror du vinner vis M$ fortsetter med å pøsse inn penger til Xbox?


SONY har ikke samme pengemidler som M$ har go dermed kommer den som kan tape mest penger til å vinne og etter min mening er det M$.


Så lenge ikke XBox blir ekskludert ut fra M$ konsernet.


Men siden M$ gikk in med et forlikk Med USA når det gjelder den rettsaken som var så er det lite trolig. :sad:


 

Jeg tipper Sony vil slite hardt i årene som kommer, om et-to år er nok Xbox den mestselgende konsollen.

Lenke til kommentar

mulig du ikke får samma kontrolen med hastigheten på fisher uten de analoge stikene men du får 10000 ganger bedre kontrol på siktet/hvor han ser med musen, hadde det hvert en håndkontrol til xbox med sån kule på toppen i stedenfor en av de analoge så hadde det hvert perfekt da hadde det jo blitt en mus det!.

Lenke til kommentar

mulig du ikke får samma kontrolen med hastigheten på fisher uten de analoge stikene men du får 10000 ganger bedre kontrol på siktet/hvor han ser med musen, hadde det hvert en håndkontrol til xbox med sån kule på toppen i stedenfor en av de analoge så hadde det hvert perfekt da hadde det jo blitt en mus det!.

Lenke til kommentar

Quote:



Som jeg sa, den som lever får se :razz: Poenget er vel at sikkert rundt 90% av de som får Splinter Cell på PC kommer til å spille det med tastatur, gamepad støtte eller ikke :sad:



 

Føler ikke det er særlig relevant hvor mange som bruker joystick når man diskuterer hvilken versjon som er best, poenget er at man kan bruke joystick om man vil.

 

Og, nei jeg har ikke spillt samtlige fps, og 3rd-person spill som fins, men jeg har spillt mange, og samtlige har vært bedre med mus, 100% uten unntak, da er det god grunn til å tro at det samme vil gjelde for splinter cell.

 

Og for all del, vil du ha en cs-match mus vs joystick, så tar jeg utfordringen når som helst, selv en middelmådig spiller som meg vil slo deg om du bruker joystick, samme hvor god du er.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 13:46, skrev Jellyfisk:

Om dette får utvikle seg videre blir det bare en "konsoll vs. PC" - debatt igjen...


 

Næh. Noen her kan se inn i fremtiden.

Etter å ha lest hele diskusjonen sitter jeg igjen med noen inntrykk:

 

- Xbox eiere mener sin kontroll er best, men har enten svært begrenset eller ingen erfaring i å bruke mus/tastatur.

 

- PC spillere mener mus/tastatur er uslåelig, men har aldri likt konsollkontroller.

 

- Xbox eiere liker å slappe av i sofaen.

 

- PC spillere liker å sitte høykonsentrert foran skjermen sin.

 

- Og selvsagt mener de respektive partere at deres plattform er overlegen både på pris og grafikk.

 

Vel, her er mine oppfatninger, som jeg anser for rimelig uangripelige (les: objektive sannheter)

 

* analog kontroll for å bevege karakteren er en fordel, men ikke like stor som mus for å kontrollere synsretning.

 

* Risteboks for dirking av dører høres vidunderlig ut. PC versjonen kommer garantert til å ha ett alternativ til dette, ettersom svært få PC eiere har ristemus. (men det kan jo hende at de som faktisk har ristemus kan velge)

 

* For nøyaktighet er høy oppløsning definitivt en fordel, sånn sett er altså pc skjermer, forutsatt at de er store og gode naturligvis, best. Men digre TV`r er selvsagt morsommere. Personlig liker jeg best PC skjermer til "seriøse" spill, og TV til filmer eller slossespill(slappeavspill), men dette blir veldig subjekivt. Uansett er det ett faktum at de fleste gode PCer har TV utganger, og disse står på ingen måte tilbake for konsoll med hensyn på billedkvalitet.

 

* Hvilke plattform som er billigst kommer an på hvor mange spill man kjøper. Det er litt dyrere å holde PCen noenlunde oppdatert enn å kjøpe nye konsoller, men om man kjøper rundt 20 spill i året eller mer (noe iallefall jeg gjør) sparer mann inn dette på prisforskjellen på spillene.

 

* Allerede ett år etter de fleste konsollene har kommet ut har vi sett at de fleste spillende PC - eiere har maskinvare som er istand til å levere vel så mye.

 

Til tross for at jeg nå sikkert høres veldig pro PC ut så mener jeg at jeg har belegg for alle påstandene mine. Det er mer enn jeg tør si om endel av påstandene som er lagt frem tidligere i diskusjonen.

Lenke til kommentar

Quote:


Jellyfisk skrev

- Xbox eiere mener sin kontroll er best, men har enten svært begrenset eller ingen erfaring i å bruke mus/tastatur.


 

Kjipt når du ikke nevner navn da, men hvis du vinkler den inn mot meg så tar jeg det som et spark! Har vært hardcore gamer i 15 år og har spilt det meste, på de fleste plattformer!

 

Ellers gøy med slike selutnevnte "objektive" innlegg :grin: :razz:

 

Forøvrig fant jeg en preview på pc-versjonen av SC på Gamers.com, her

 

"

For example, control has been optimized for the keyboard and mouse, so no need to buy a gamepad for this port. You've got the mouse for looking, and the keyboard for movement. The Xbox used analog input to control walking/running speed, and the PC handles that by using the mousewheel.

"

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 16:48, skrev b-duvaland:

...Ellers gøy med slike selutnevnte "objektive" innlegg
:grin:
:razz:


 

Jeg har ikke påstått at innlegget mitt var objektivt. Jeg har heller aldri påstått at ingen av konsolltilhengerne som har vært med i debatten har vært borti ei mus. Den første delen er bare en oppsummering av hvilke inntrykk jeg hadde fått av folks meninger så langt, og ett forsøk på å vise at dette bare er enda en debatt om hvilke plattform som er best. Den andre delen av innlegget kommer jeg med en rekke postulater, mest fordi jeg så endel påstander tidligere i debatten som er gale, eller basert på manglende erfaring. Om du er uenig i noe av dette, forklar meg hvorfor.

 

Jeg har også lest det previewet, men skjønner ikke helt hva du prøver å si med det sitatet.

Lenke til kommentar

Touchy emne eller ? :razz:

 

Tror denne debatten uansett er over, vi får vente og se hvordan PCversjonen blir, artikkelen hos gamers bekrefter jo min tro; at den blir lagd for mus/tastis :smile:

 

Forøvrig finner dere ITavisens SC review her. :grin:

 

"

Særlig vises det her, kanskje i enda større grad enn Halo gjorde, at det er fullstendig mulig å manøvrer i slike spill uten tastatur og mus - selv med et veldig variert utvalg av bevegelser, våpen, dingsbombser, og spillerstyrt kamera. Xbox-kontrolleren fungerer i alle fall alledeles utmerket for et spill som Splinter Cell.

"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...