Gå til innhold

GIMP - batch konvertering af flere filer


Anbefalte innlegg

Jeg har netop downloadet GIMP, og er ved at sætte mig lidt ind i det...

 

Det ser jo fint ud, mange ting med layers, levels, clone etc ligner det jeg kender fra Paintshop Pro og Photoshop. Men... nu har jeg så redigeret en hel bunke filer, og gemt dem som .xcf undervejs, og ville nu gerne konvertere hele den færdige bunke tilbage til .jpg...

 

...men jeg kan ikke finde nogen batch-funktioner, der tillader mig at ændre mere end ét billede ad gangen. Skal jeg partout gennem hele ruten med file->open->klik-klik-klik-klik gennem hele stien til hvert eneste foto, og så "save as", etc? Er der ikke en nemmere måde? (som ikke kræver at jeg selv kompilerer plug-ins og den slags, for jeg er ikke computer-savvy)

 

Håber en GIMP-bruger her kan hjælpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tak Kaian, den havde jeg kigget på. Desværre er den lidt... over mit niveau. Som han skriver på siden:

 

There is no configure file, use make to build and install in your local gimp plugins directory. You will need g++ and the gimp-devel packages for the appropriate Gimp version - if you can compile C++ and can build any other Gimp plugin, you should have no problems.

 

Men når man så IKKE kan kompilere C++, så har man et problem...

 

Det er måske nok bedste bud. Jeg må så vente til min bror besøger mig, han er datalog.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

er det windows du har? Og siste versjon av Gimp (2.2)? I så fall skal du bare laste ned http://www.ozemail.com.au/~hodsond/dbp-1.1.3.zip

 

I zip-fila er det kun én fil når du pakker ut, dbp.exe -den skal du legge i en bestemt plug-ins katalog under katalogen der Gimp er installert.

 

Hvis du har Gimp installert i C:\gimp så blir rett katalog

c:\gimp\lib\gimp\2.2\plug-ins eller deromkring.

 

Når du starter gimp igjen, så skal gimp selv oppdage at den nye plug-in finnes. Sjekk under menyvalg "Utvid" på hovedmenylinjen, der skal du finne Batch-process... som et valg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...