Gå til innhold

Skjermen går i "strømsparing" under spilling


g0mpen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte nylig et nytt GeForce 7600GS for å spille Splinter Cell: Double Agent. Har en AMD Athlon XP prosessor med 1.2 Ghz, og litt over 1 GB minne.

 

Det som skjer er at av og til mens jeg spiller så går skjermen plutselig i strømsparingsmodus, som om jeg ikke hadde rørt musa på en stund eller som at det ikke er noe signal. Har tolket det dithen at dette har noe å gjøre med det nye skjermkortet, men jeg aner ikke hvorfor det skulle være noe feil på et helt nytt skjermkort, eller hvordan jeg kan fikse det. Når jeg sjekker temperaturen på GPU'en så ligger den stabilt på 79 grader celcius. Jeg vet ikke hva som er vanlig. Er den for høy kanskje?

 

Dette skjer forresten ikke hver gang jeg spiller, jeg spilte for eksempel i hele går uten å oppleve problemet, mens i dag har det skjedd 2-3 ganger. Har ikke sjekket om det skjer i alle spill eller bare i Splinter Cell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

79 grader er høyt men det bør ikke bli ustabilt før det blir enda varmere. Jeg har hatt et par 6800GT overklokket til Ultra i SLi som ved en anledning klarte godt inn på 90-tallet før de kræsjet. (Hadde en kabinett vifte som hadde skjært seg og produserte noe alvorlig med varme. Tok nesten fyr i den for å si det sånn :ohmy:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...