Gå til innhold

Thermaltake Silent Purepower 480W - Bråker, triks?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Skal nå til å oppgradere PC-en min, men en av de få tingene som skal være igjen er strømforsyningen. Har levd med all susingen i 1,5 år nå, så tenkte jeg kunne prøve å finne ut om det fantes triks som gjorde at denne går litt stillere nå som jeg alikevel skal åpne kabinettet og begynne å dille.

Har en Thermaltake Silent Purepower 480W

Skal og nevnes at jeg har en speedfan-controller som styrer viftene i den, og det er når den står på max at den bråker. Slår jeg den ned på lavere/laveste rpm så blir det tydligvist for varmt(!) i kabinettet, og jeg får FPS-dropp. Kanskje supplere med en ekstra vifte?

Hvis du har et tips eller et triks, så bare post i vei. :)

Endret av 2bb1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp et kabinett der du kan sette den inn opp-ned, på den måten trekker du kald luft inn ovenfra, og ikke varm luft innenfra. Da blir det bedre effekt av luften som skal kjøle ned, altså trenger du ikke like høyt turtall for å holde temperaturen på et OK nivå.

Alternaltivt kan du bytte ut viftene med mer stillegående viter som skyver like mye luft, men da ryker garantien :p

Tviler på at du bryr deg om den nå, men likevel...

Det er ikke så mye du kan gjøre med problemet ditt desverre. Og det kommer nok til å bli større nå som du får ny og mer strømkrevende maskin.

Mest effekt vil du få av å bytte den ut.

Skrevet

Nytt kabinett tror jeg ikke det blir, men kjipt om det skulle bli enda mer støy.. Hmm, må tenkte over det. Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...