Gå til innhold

Portering og abonement-spørsmål


Anbefalte innlegg

Litt spesielt spørsmål, kanskje:

Kan man bestille abonement + ny mobil og sette porteringsdatoen f.eks et par måneder fram i tid,

slik at man får den nye mobilen (til sponset pris)med en gang,

men ikke trenger å betale for selve abonementet før porteringen er iverksatt?

Er det grei praksis for noen av tjenesteleverandørene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt spesielt spørsmål, kanskje:

Kan man bestille abonement + ny mobil og sette porteringsdatoen f.eks et par måneder fram i tid,

slik at man får den nye mobilen (til sponset pris)med en gang,

men ikke trenger å betale for selve abonementet før porteringen er iverksatt?

Er det grei praksis for noen av tjenesteleverandørene?

7736600[/snapback]

Teoretisk sett ikke noe i veien for det. Jeg som forhandler kan sette porteringsdato til når jeg vil.

 

Men om noen gidder å gjøre det i praksis er noe annet! Jeg prøvde å sjekke med NetCom nå. Det jeg ikke fikk svar på var om hvordan det blir med utbetaling av provisjon fra nettleverandør. Problemet er jo at man ikke vet hva provisjonen er om to mnd. Og ingen kunne i kveld svare på om det er bestillingsdato eller aktiveringsdato som teller. Men jeg tror det er bestillingsdato. I så tilfelle skulle det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Litt spesielt spørsmål, kanskje:

Kan man bestille abonement + ny mobil og sette porteringsdatoen f.eks et par måneder fram i tid,

slik at man får den nye mobilen (til sponset pris)med en gang,

men ikke trenger å betale for selve abonementet før porteringen er iverksatt?

Er det grei praksis for noen av tjenesteleverandørene?

7736600[/snapback]

Teoretisk sett ikke noe i veien for det. Jeg som forhandler kan sette porteringsdato til når jeg vil.

 

Men om noen gidder å gjøre det i praksis er noe annet! Jeg prøvde å sjekke med NetCom nå. Det jeg ikke fikk svar på var om hvordan det blir med utbetaling av provisjon fra nettleverandør. Problemet er jo at man ikke vet hva provisjonen er om to mnd. Og ingen kunne i kveld svare på om det er bestillingsdato eller aktiveringsdato som teller. Men jeg tror det er bestillingsdato. I så tilfelle skulle det ikke være noe problem.

7736762[/snapback]

 

Hei!

 

Litt usikker på om det er aktiverings- eller bestillingsdato som gjelder for utbetaling av provisjon, må sjekke på jobb imorgen ;)

Men en liten begrensning er det på hvor langt fram i tid du kan bestille portering - du kan ikke bestille mer enn 3 måneder fram i tid...

Lenke til kommentar

Tele2 sin provisjon er jo stort sett den samme året rundt.

Hvis du har tenkt å kjøpe via internett kan du jo bare ta kontakt med Tele2 selv og høre?

 

EDIT: Men hvorfor har du egentlig behov for akkurat dette? Telefonen blir nok ikke dyrere i april.

Endret av datating
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det får du garantert ikke lov til. Grunnen til dette er at operatørenes systemer fanger opp folk som ikke blir portert og sender dem gebyr for brutt bindingstid. For at du skal kunne klare dette er du derfor avhengig av at de gjør et unntak for deg.I dette tilfellet må du i såfall få både moobi og tele2 til å hjelpe deg, og det kommer ikke til å skje. Moobi har rutiner for å fakse kontrakter til tele2, og tele2 har igjen systemer som sjekker at du faktisk blir portert. Dette skjer uten manuell behandling, og ingen kundebehandlere har tid\gidder til å hjelpe deg ved å ta dette manuellt. Selv om du var heldig og fikk prate med en veldig snill en som hjelper deg på vei, må du for guds skyld takke nei. Det ender med at de ikke følger opp og så sitter du der med 2000,- i gebyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...