Gå til innhold

får ikke trådløse nette til og fungere i ubuntu


Anbefalte innlegg

Hej som emnetitelen sier så får jeg ikke det trådløse nette til og fungere i ubuntu som jeg har på laptopen min. Jeg har en fujitsu simens AMILOpro V2055.

Har prøft og installer me windows driveren med (kommer ikke på i farten).

Det finnes heller ikke linux drivere til denne maskine på levrandøren sine hjemesider (F.S). Har også drevet og Googlet det. min fiinner liten og dårlige informasjon.

Noen som vet hva jeg kan gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn ut hva tråløskorte heter og gå til ndiswrapper sine sider å se om det kan støtte kortet ditt. ndiswrapper har den evnen til å "emulere" windowsdrivere til tråløse kort.

 

se i listen her om kortet ditt er oppført.

 

prøv med komando i terminal:

 

iwconfig

for å se hvilket kort du har.

7717550[/snapback]

 

Jeg har prøft med ndiswrapper. å fikk ingen reaksjoner på det trådløse.

Lenke til kommentar

her e litt info om wlan korte mitt som eg klarte og finna ut:

 

VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter, RAS Async-kort, Miniport for pakkeplanlegger, WAN-miniport (L2TP), WAN-miniport (PPTP), WAN-miniport (PPPOE), Direkte parallell, WAN-miniport (IP), Miniport for pakkeplanlegger, Broadcom 802.11g Nettverkskort, Miniport for pakkeplanlegger

Lenke til kommentar

EX-adrin

Tok et kjapt googl-søk på maskina di og linux.

Fant denne siden om en som prøvde å installere Debian på en Amilo Pro V2055.

 

Han fikk ikke native linux driver til å funke, men ndiswrapper funka med bcmwl5a.inf

Linux-verdenen har dog kjapp utvikling på software så du bør teste ut bcm43xx driveren.

Skjekk denne siden for info om bcm43xx på Ubuntu: Ubuntu documentation - bcm43xx

 

EDIT:

abitpower, det ville være mer hensiktsmessig, og høflig, å opprette en egen tråd for ditt problem, snarere enn å kapre denne tråden.

 

Uansett trengs det mer info for at du skal kunne få hjelp. f.eks. modelnr på D-link dongelen, hvilken distro du bruker, og output fra lsusb -v og kanskje også iwconfig -a

Opprett en egen tråd med den infoen klar.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...