josteinaj Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Er det vanlig å bruke en lur koding eller enkel kryptering på savegames i spill? Sitter og sammenligner et par savegames fra Zelda: Twilight Princess og ser ikke noen åpenbare mønstre.
Gjakmarrja Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Jeg tviler på det er en åpen standard som blir brukt på savegames. Mulig det er implementert noen form for hashing, og sjekking av verdier mot noe i registeret som sørger for at det er samme datamaskin. Men igjen, tvillllllller. Edit: Du kan vel ikke poste de savegame filene ? Endret 13. januar 2007 av chills
GeirGrusom Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Kan hende de krypterer for å hindre juks. Total annihilation sine er krypter alle filer (dog med (value ^ position), men likevel) Men disse er de eneste jeg har vært borti så....
josteinaj Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg tviler på det er en åpen standard som blir brukt på savegames. Mulig det er implementert noen form for hashing, og sjekking av verdier mot noe i registeret som sørger for at det er samme datamaskin. 7712961[/snapback] Jeg har ikke testet selv, men det skal visst gå å flytte savegames mellom forskjellige maskiner. Du kan vel ikke poste de savegame filene ?7712961[/snapback] (Om du bare er ute etter å jukse er http://wiisave.com/ tingen.) Mine savegames: data_empty_2.bin - savegame 2 er tom data_AAAAAAAA_2.bin - navn: AAAAAAAA, hest: BBBBBBBB, tid: et par minutter tidligere enn data_BBBBBBBB.bin, playtime: 0:00 data_BBBBBBBB.bin - navn: BBBBBBBB, hest: BBBBBBBB, tid: 01/13/2007 16:20 playtime: 0:00 data_AAAAAAAA_3.bin - navn: AAAAAAAA, hest: BBBBBBBB, tid: 01/13/2007 16:25, playtime: 0:00 data_A4.bin - navn: AAAAAAAA, hest: BBBBBBBB, tid: 02/14/2008 17:08, playtime: 0:00 Jeg har kun endra på savegame 2. Det får holde å hacke ett savegame av gangen. Jeg mangler én Poe i Zelda, men jeg vet ikke hvor den er!! Er litt derfor jeg har lyst til å se savegame-dataene Endret 14. januar 2007 av Pion
Zethyr Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Total annihilation sine er krypter alle filer (dog med (value ^ position), men likevel) 7713042[/snapback] Total Annihilation Men value^position :!:
Hefalompen Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 En kompis av meg fant ut at hvis han skrev opp antall penger han hadde da han lagde savegame, skrev inn tallet baklengs og fant ut Hexverdien av det. Kunne han søke opp hexverdien og sette ffff. (eller så mange f'er det var i utgangspunktet.) Det fungerte på de fleste spill. Mulig det var hexverdien som var baklengs. Husker ikke helt. Men det var temmelig lett. Det var forøvrig noen år siden. Selv om jeg regner med det er det samme i dag. Hefalompen
Zethyr Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 ... Men det var temmelig lett. Det var forøvrig noen år siden. Selv om jeg regner med det er det samme i dag. 7802369[/snapback] Jeg regner ikke med det
GeirGrusom Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Kan være at det var high endian (eller low endian, husker ikke hvilken som er hvem) byte order Dette gjelder i 3ds filer, og lwo filer også, altså at rekkefølgen er byttet om.
Zethyr Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Kan være at det var high endian (eller low endian, husker ikke hvilken som er hvem) byte orderDette gjelder i 3ds filer, og lwo filer også, altså at rekkefølgen er byttet om. 7803151[/snapback] Ja, det er en logisk forklaring på at man må snu hex-koden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå