Gå til innhold

Nytt Big Tower! Må være romslig og billig.. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med slike drevrammer får du plass til 3 harddisker (intern) der det er satt av plass til 2 eksterne optiske enheter.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=WIN7500&mcat=c96

7717505[/snapback]

Jøss.... genialt da... med vifte også ser jeg. Ikke dårlig. Da kan det jo bli plass til 9 harddisker i de seks 5 1/2" brønnene da. I tillegg til 2 stk 3 1/4" på utsiden og enda 6 stk 3 1/4" på innsiden... Sku bli non til sammen det.. 17 el no? :D

 

Dæven røske meg i fletta....... 17 hdd'er.... Det sku vel holde en stund.

Endret av morten_s
Lenke til kommentar

Kanskje ikke det var så dumt likevel det kabinettet der...

 

Men det kommer jo til å bli blytungt om jeg får fyllt det opp med alt mulig rusk og rask etterhvert..... Jeg må montert no hjul på det eller noe.. Tror dere det blir lett eller?.... Jeg ser for meg et ganske bred og stabil løsning med 4 sånne små offroad hjul.. Det hadde vært herlig..

Lenke til kommentar
Med slike drevrammer får du plass til 3 harddisker (intern) der det er satt av plass til 2 eksterne optiske enheter.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=WIN7500&mcat=c96

7717505[/snapback]

I disse rammene står diskene såpass nært hverandre at du må ha minst 7 volt på vifta for å få noenlunde god kjøling på de. Jeg bestilte slike til Yeong Yang-kuben min, men sendte tilbake grunnet akkurat det. I mine ører er det stor forskjell på støy mellom 5 og 7 volt...endte opp med en haug av de billigste drevrammene istedet. Festet et par 92mm vifter fast med strips foran diskene og kjører de på 5 volt. Null støy og rundt 30 grader på diskene.

:)

EDIT: Jepp, det blir tungt. Skal du ha hjul følger det med på disse...jeg har det lengst til venstre på bildet.

:D

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Men jeg tror jeg bare tar og monterer noen hjul på det Dragon kabinettet hvis jeg får det til... Tror dere det blir vanskelig eller?

Evt. hvor skal jeg få tak i hjula hen.. Helst noen offroad hjul som tåler å kjøres litt utomhus (når det er LAN osv). Det hadde vært skikkelig tøft.. Rundt 10-15 cm i diameter..

Lenke til kommentar

Samma.. blås i hjula, det er uvesentlig....

 

Jeg har en PSU på 400W nå (Fortron Source)... Hvor mange harddisker kan den dra mon tro? (Hvis vi tenker oss at jeg har et skjermkort som ikke krever ekstra strøm direkte fra PSU, slik som det jeg har nå gjør.)

Endret av morten_s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...