Gå til innhold

*løst* Mobile Search vil ikke starte på N73 ME


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skulle strengt tatt ikke ha gjort oppdateringen ettersom denne programvaren er lagt inn i selve firmwaren.

 

Men når det er gjort så kan du jo prøve å avinstallere oppdateringen.

Deretter prøver du å installere programmet igjen på det minnet som du ikke brukte første gang. (F.eks. installerte først på telefonminnet, andre gang installer på minnekortet).

 

Dersom det ikke går bør du se etter om du har en backup fra et par dager tidligere og bruke denne til å gjenopprette ting fra.

(Mange innstillingsfiler++ som bruker å ligge igjen i telefonminnet, der vi ikke kan få tilgang til)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Telefonen er splitter ny, jeg bare satte i gang med installeringer av programmer når jeg fikk den. Kan man ta en reset på telefonen slik at den blir som da jeg åpnet esken, og dermed har den versjonen som virker?

 

Den versjonen som var installert da jeg fikk telefonen var x.12 og den jeg installerte var x.13

Lenke til kommentar

Det er mulig ja, men er ikke helt sikker på hva som blir resatt.

Du bør synkronisere kontakter, meldinger, notater m.m, med datamaskin før du går videre.

 

Du kan taste inn *#7370# når du er i standby skjermen (helt ut av alle menyer).

Du vil da miste de tingene nevnt ovenfor.

Får du beskjed om å taste inn sikkerhetskode er denne 12345 (som standard, dersom du ikke har forandret denne.)

 

Dette sletter innstillinger mer eller mindre, men som sagt er jeg ikke helt sikker på om alle programspesifikke ting blir resatt.

 

Du må dessverre fortsatt prøve å installere en nyere versjon av programmet dersom du ikke finner den versjonen som var på telefonen din før.

 

Den nest siste løsningen er å oppdatere firmware.

Dersom den ikke finner noen firmware for din telefon, vil det stå at du har seneste firmware og om du da vil reinstallere denne.

Du vil da få tilbake tingene slik det var på telefonen din.

 

Den siste løsningen er å ta en hardformat, men denne er kritisk ettersom det kan gjøre telefonen din ubrukelig.

 

Samme gjelder også for firmwareoppdatering / -reinstallering. Følg derfor instruksjonene fra programmet nøye. (Link til programmet er gitt i forrige post.)

Lenke til kommentar
Du må dessverre fortsatt prøve å installere en nyere versjon av programmet dersom du ikke finner den versjonen som var på telefonen din før.

 

Det var jo det jeg nevnte tidligere.

Du må forsøke å installere samme versjon igjen.

Sånn sett så trenger en ikke å gå til Nokia Service verksted bare for det.

 

Det store grunnleggende problemet er at en del av disse programmene er innbakt i rom, noe som klusser sinnsykt mye med telefonen fordi en tenker en skal oppgradere programmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...