Gå til innhold

Problemer med elektronikken i mus.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en mx518 uten garanti som mouse button 1 har blitt ødelagt på....så loddet jeg inn en ny fra en mx510(de bruker samme brytere til knappene) så virket den fra ca 5-6 tiden i dag til ca klokken 11 så ble den samme knappen ødelagt igjen.

 

Noen som vet om dette problemet eller har noen tips til hva det kan være?

 

Jeg har flere knapper men det er litt lite vits å lodde dem inn vis de bare blir ødelagt etter få timers bruk...

 

Takk for eventuelle svar.

 

Vet dette strengt tatt hører under mus og tastatur greiene men det er jo også elektronikk...fikk ingen svar på mus/tastatur heller så jeg tenkte å prøve lykken her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lodding kan se fin ut og fremdeles være dårlig (burde nevt det i forrige innlegg)

 

men hvis vi antar at det ikke er loddinga, da kan det være mye rart som er feil. Vanskelig å si uten å ha kretsskjema, men det kan være komponenter som er koblet sammen med knappen, f.eks. pull-up eller pull-down motstander o.l. eller det kan være ICen(e). hvis det er ustabil strømtilførsel bør du muligens ha samme problem på den andre knappen, tviler litt på at det er det som er problemet. (men skal ikke utelukke det). Kan også hende at det er brudd i banene på kretskoretet og at det er feilen.

Lenke til kommentar

Oppdaget problemet når jeg så under godt lys...da jeg loddet inn den nye knappen hadde jeg fått dårlig kobling mellom loddingen og kobber "banen" dvs den lille ringen som tinnet skal feste seg til hadde dratt med seg kobberbanen og brudt den.

Så jeg loddet bare inn en liten ledning og nå virker alt som det skal :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...