Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plutselig hakking ved avspilling av lyd og bilde


Anbefalte innlegg

Har ikke hatt noen problemer med min laptop av typen acer 3210 tidligere, men etter å ha instalert en oppdatering til adobe reader og restartet pcn (kan ikke huske forrige gangen jeg restartet, bruker altid hibernate) hakker pcn omtrent 10 sek inn i en sang (bruker iTunes), slik at det knepper i lyden, om dere skjønner. Det samme skjer når jeg starter pcn og oppstartslyden spiller.

 

Også når jeg spiller av film (divx, bruker VLC) hakker lyden (bildet også, men ikke like merkbart). Mens det hakker, spretter prosessorbruken opp i 100% uten at jeg kan se annet enn at det er itunes og svchost som bruker mest kraft. Jeg har ikke prøvd å avinnstalere adobe reader (noe jeg sikkert burde prøve), men har forsøkt meg på defragmentering, bot cleaning og feilsøking uten noe hell.

 

Jeg har ikke merket (eller testet ekstensivt) om det forekommer med andre programmer, men skulle annta dette.

 

Derfor: Før jeg formaterer hele driten (skulle helst sluppet) vil jeg spørre om noen har noen tips, eventuelt opplevd noe lignende og kan gi noen råd.

 

Har absolutt ingen anelse om hva som er galt, men om jeg "vet for mye" til å passe inn i denne tråden, er det bare å stenge flytte:)

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Liten oppdatering: Ser ut til at HWbuffering er forsvunnet (er ikke sikker på om jeg har hatt det tidligere, men kjenner ikke igjen feilmeldingen i dxdiag som sier at lydkortet ikke støtter HWbuffering) i tillegg sier process explorer at harwareinterrupts bruker mye kraft (når jeg åpner film/musikk ligger den opp mellom 50 og 90% i alt fra 10 sek til 10 min). Har lest andre steder at dette kan tyde på HW feil. Jeg kommer til å reinstallere windows XP, og se om det hjelper, og fortsette å oppdatere litt her.

 

Selv om det ikke er mange som leser her, kan det jo hende at noe har gode svar:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hmm, jeg har noe av samme problem...

 

Når jeg spiller spill som Wow, CS... får jeg en lagg som varer i 10-20sec vært 1-2min... prøver og se hva som trekker CPU kraft og det er spillet inneimellom ett program som heter CLI, noe med skjermkorttet...

 

Har Acer Aspire 5100

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...