Gå til innhold

HD DVD kan få 150 GB kapasitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forsåvidt interessant, men hvor motstandsdyktige blir disse greiene mot støv, riper og søl?

 

Jeg har kone og småbarn i huset og har måttet hive ganske mange DVD-plater som er blitt mishandlet. Samtidig har jeg 15 år gamle VHS filmer som fortsatt fungerer noenlunde.

 

VHS filmer, kompakt kasetter og LP plater ble dårligere hvis de ble mishandlet, men som oftest veldig gradvis. Knitring og skurring kom sakte smygende, tilogmed båndsalat kunne ofte ryddes opp. Men det tar toåringen min ca 4 sekunder å gjøre en DVD plate uspillbar for alltid.

 

Jeg skulle ønske de nye optiske mediene kom med barnesikring. En eller annen form for beskyttende innpakning. Floppy disketter har det, men ikke optiske plater!

 

Jeg er sikker på at hvis du lager et fingeravtrykk på en 5 1/4 " floppy og en DVD-plate fungerer floppyen bedre enn DVD-platen.

 

Jeg mener at medier med så høy informasjonstetthet som DVD, HD-DVD, Blueray og lignende burde være bedre beskyttet.

7704386[/snapback]

 

I Japan benyttes DVDRAM for opptak, disse ligger beskyttet i en caddy (liknende floppy/minidisc), Blueray vises på bilder med caddy, men det leveres sikkert bare til Japan, resten av verden er for dumme til å ville ha godt beskyttede medier.

7706333[/snapback]

 

 

Dumme er vi nok ikke, men vi vil gjerne betale minst mulig for poduktet vi kjøper... Altså vi liker mer bang for penga!

 

Produsentene de kutter ned kostnadene sine ved å fjerne diverse "unødvendige" egenskaper ved et produkt, i dette tilfellet caddyen.. Noen husker sikkert de gamle gode PD-diskene disse var også caddybaserte plus mange eldgamle cd rom benyttet caddy...

 

Caddyen var både fordyrende og skapte komplikasjoner ved bruk.. Personlig ønsker jeg et mer ripebestandig overflate på de kommende bd/hd platene kontra cd/dvd..

Endret av abedin
Lenke til kommentar
Ukomprimert video er jo helt poengløst uansett når man har lossless eller nær lossless video med mye mindre bitrate

7707351[/snapback]

 

Jepp. Eneste poenget med ukomprimert video er om man skal arbeide med den. Om man i det hele tatt vurderer ukomprimert video for fremvisning, da er man ikke spesielt skarp...

Lenke til kommentar

...

 

Produsentene de kutter ned kostnadene sine ved å fjerne diverse "unødvendige" egenskaper ved et produkt, i dette tilfellet caddyen.. Noen husker sikkert de gamle gode PD-diskene disse var også caddybaserte plus mange eldgamle cd rom benyttet caddy...

 

Caddyen var både  fordyrende og skapte komplikasjoner ved bruk.. Personlig ønsker jeg et mer ripebestandig overflate på de kommende bd/hd platene kontra cd/dvd..

7707560[/snapback]

 

Jeg foretrekker kostnadene og komplikasjonene med caddyer eller lignende foran kostnadene ved å kjøpe filmer pånytt og komplikasjonene ved å holde kadaverdisiplin på ungene og kona.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...