Gå til innhold

Siste JAVA versjon

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119
Skrevet (endret)

Oppgraderte til siste java versjon.

Under innstallasjonen så kommer det opp en liste med en eneste oppføring over hvilke nettlesere den skal tilknyttes, selvsagt internet explorer.

Man får opp melding om at java kan knyttes til flere nettlesere senere, men når jeg sjekker så er den eneste ekstra nettleseren som kan hukes av mozilla/netscape.

Etter å ha innstallert, så startet jeg opera og gikk inn på java.com for å verifisere at innstallasjonen hadde gått greit.

Fikk opp en ryddig melding med noe ala congratulation, java successfully installed.

Flott at java funket så fabelaktig med noe som man under innstallasjonen ikke kan velge skal støttes.

Nok om det.

Åpnet så explorer for å ta samme verifikasjonen.

Litt av en opplevelse, må jeg si. :-)

Sjekket først at riktig java-versjon var huket av som det skulle i nettleseren, og det var det da.

Gikk så inn på java.com for å verifisere riktig innstallasjon.

Tok mye lengre tid å få verifisert, men det morsomste var hvordan den ble verifisert:

Startet med en linje som viste hvilken versjon som var innstallert, viste korrekt versjon.

Så følgte et bilde som viste en feilmelding om at feil versjon var innstallert og at det fantes en oppdatert versjon.

Det bildet skulle man ikke bry seg om, meningen var å se en dansende figur i vinduet som sa at det fantes oppdateringer og som ble viste rett etter bekreftelsen på at siste versjon var installert.

Inkonsekvent og teit så det holder, og jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan vise samme enkle melding uavhengig av nettleser.

Det er også et paradoks at nettleseren som ble støttet under innstallasjonsvalget ikke klarte å vise en fornuftig melding, mens nettleseren som ikke ble støttet viste den riktige meldingen.

Enda en gang ble det walk over for opera i forhold til explorer.....he-he-he!

Vel, fant nå ut at når man kjører verifiseringen gjennom explorer så viser feil versjon etter å ha vist riktig versjon.

Visstnok enda en av explorers mange ukjente årsaker. :-)

Har vist riktig versjon før, men var visst vanlig å vise feil verson fra 5.0 versjonen.

Vet heller ikke hvorfor opera klarte å vise det som explorer ikke klarte, kanskje på grunn av overlegenhet ?? he-he-he!!

Endret av medlem-82119

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...