Gå til innhold

Backup av film... Hvordan?


mikkard

Anbefalte innlegg

Etter å ha fått flere filmer ødelagt av riper, har jeg nå bestemt meg for å kopiere de beste filmene mine på en tom dvdplate, i tilfelle et uhell skal skje.

Men så til spørsmålet; Hvordan? Om det i hele tatt går ann...

 

Har prøvd å kopiert alle mappene og altting som er på filmen, inn på ei mappe på pc'en. Det funker selvfølgelig, men tviler på om det går an å spille av en slik dvd etter at jeg har kopiert alt på en tom dvd.

Gidder heller ikke sløse bort mye tid på andre forsøk, når jeg bare kan spørre her...

 

 

PS! Jeg håper ikke tråden vil bli stengt, jeg har jo tross alt kjøpt filmen fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha fått flere filmer ødelagt av riper, har jeg nå bestemt meg for å kopiere de beste filmene mine på en tom dvdplate, i tilfelle et uhell skal skje.

Men så til spørsmålet; Hvordan? Om det i hele tatt går ann...

 

Har prøvd å kopiert alle mappene og altting som er på filmen, inn på ei mappe på pc'en. Det funker selvfølgelig, men tviler på om det går an å spille av en slik dvd etter at jeg har kopiert alt på en tom dvd.

Gidder heller ikke sløse bort mye tid på andre forsøk, når jeg bare kan spørre her...

 

 

PS! Jeg håper ikke tråden vil bli stengt, jeg har jo tross alt kjøpt filmen fra før.

7701972[/snapback]

Du kan da alltids prøve med et program som heter DVD Decrypter

Men jeg trodde ikke man kunne bruke Drag'n drop for å legge de inn på maskina :hmm: De skal jo være kopi-sperret. men men

Lenke til kommentar
Sikker på at du fikk fullført prosessen med å kopiere mappene? Det skal jo igrunn ikke gå.

 

Jeg har tidligere brukt DVD-Shrink, men har hatt problemer med nyere DVD-er. Skal teste ut DVD Decrypter neste gang :)

 

Goscinny ;)

7705794[/snapback]

Ja, det var det jeg mente og Goscinny!

De skal være kopi-sperret, så Shrink, eller decrypter skulle gå bedre...

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg har lest noe om det, men jeg tror at DVD-er er kryptert, så han får kopiert innholdet, men ikke dekrypteringsnøkkelen og slikt, så du får kopiert all data, men du får ikke spilt det av uten DVD-en allikevel.

Derfor må man ha programmer som DVD Decrypt og DVD Shrink.

 

Men det baserer seg på min gjetning.

Lenke til kommentar
Jeg mener at jeg i min ungdom prøvde å kopiere filene rett over, uten bruk av noe spesielt program. Da tror jeg at jeg fikk feilmelding, men jeg er ikke sikker. Godt mulig du har rett, GeirGrusom ...

 

Goscinny ;)

7711855[/snapback]

Jeg er i min ungdom, og får feilmelding :p

Trådstarter harr enda ikke henvendt seg hit, etter linkene vi ga ham, så jeg regner med at det har gått greit :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...