Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"No signal" på skjermen plutselig


Anbefalte innlegg

Jeg var inne og støvsugde i pc'en i går (både jeg og pc'en satt på gulvteppe, jeg var sikkert borti noen deler innimellom).

Jeg startet den og den fungerte fint. Så kom jeg tilbake etter noen timer og da var det "No signal" på skjermen.

Har jeg svidd skjermkortet eller kan det være noe annet?

 

PS! Jeg har sjekket at alle kabler og skjermkortet sitter godt. Skjermen fungerer også da jeg prøvde den på en annen PC.

Endret av lunikz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm :hmm: er ikke sikker men det kan vere at du har ødelagt skjermkortet ved og støvsuge, r ikke smart og gjøre det fordi, støve lager statisk elektrisitet og dermed kan enten skjermkortet eller i verste tilfelle hovedkortet ryke... Kortene er utrolig følsom for sånne ting, har du prøvd og sette sjermen i det intregrete skjermkortet på hovedkortet?

 

Vet ikke sikkert aldså men var det første som slo meg...

Håper du får fixa det :thumbup:

 

edit: vis du skal fjerne hybelkaniner i en datamaskin er det smartere og buker en kompresor som blåser vekk istede for en støvsuger som suger det inn...

Endret av Marthe2809
Lenke til kommentar

Hvis den starta fint og fungerte til å begynne med tviler jeg på det er statisk elektrisitet siden da ville den sanynligvis ikke starta engang.

 

Det jeg tror det kan være er at du kan ha hvert uheldig med kjøleren på sjermkortet, at den startet fint men etterhvert at den har blitt overopphetet.

Virker maskinen etter at den har hvert av en stund og kjølt seg?

 

Det du også kan gjøre er å teste sjermkortet i en annen maskin, virker det i den andre maskinen så sjekk kjøleren at den sitter slik den skal.

 

Er du uheldig så kan du ha grilt sjermkortet, (hvis det er sjermkortet som er feilen, noe som er ganske sansynlig siden du får "no signal" på sjermen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...