Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Dersom man behersker Java godt, er det da en lang vei å gå over til .NET-verdenen?

Ligner Java mye på .NET?

Hvordan er vanskelighetsgraden de to språkene imellom?

 

Altså, hvor vanskelig er det å lære seg .NET dersom man allerede kan Java godt?

7691266[/snapback]

 

.Net er vel ikke et programmeringsspråk, men et rammeverk for programmeringen. Språk du kan bruke er C# (ganske likt java, og det finnes bøker som heter slikt som from java to C#), Visual Basic, J# osv etc mm

Lenke til kommentar
Altså, hvor vanskelig er det å lære seg .NET dersom man allerede kan Java godt?

7691266[/snapback]

 

Hmm.. Hvorfor i all verden vil man gjøre noe sånt? Det blir jo som å sette plomberingene tilbake i mopeden din, samtidig som du klasker på et par store støttehjul og sveiser plater på motoren så du ikke kan fikse på den mer.. hehe

Lenke til kommentar
Skal du programmere for windows plattformen er .NET (med f.eks. C#) MYE bedre enn java, er du derimot avhengig av platformuavhengighet er java det beste valget.

7705118[/snapback]

 

Som CruellaDeVille nevner i post 2 så er .NET et rammeverk. Sammenligner man Java og .NET så har man kanskje misforstått litt. Men trådstarteren har vel fått med seg dette nå ;)

 

Z.

Lenke til kommentar

som sagt, jeg sammenlikner ikke java direkte med .NET, men siden det er likegyldig hvilket språk man bruker (C#, VB.NET, osv) er det lettere å sammenlikne Java med .NET. syntaktisk sett er det Java og C# som har størst likhet. Skal du absolutt kverulere kan jeg godt påpeke at det korrekte er å sammenlikne Java med (f. eks) C#, og .NET med JVM

 

Java og C#: programmeringsspråk for sine respektive rammeverk, JVM og .NET Framework

.NET og JVM: virtuelle miljøer som JIT-kompilerer IL-koden, pluss tar seg av en del andre tekniske finurligheter.

Lenke til kommentar
som sagt, jeg sammenlikner ikke java direkte med .NET, men siden det er likegyldig hvilket språk man bruker (C#, VB.NET, osv) er det lettere å sammenlikne Java med .NET. syntaktisk sett er det Java og C# som har størst likhet. Skal du absolutt kverulere kan jeg godt påpeke at det korrekte er å sammenlikne Java med (f. eks) C#, og .NET med JVM

 

Java og C#: programmeringsspråk for sine respektive rammeverk, JVM og .NET Framework

.NET og JVM: virtuelle miljøer som JIT-kompilerer IL-koden, pluss tar seg av en del andre tekniske finurligheter.

7715506[/snapback]

 

Jeg kverulerte ikke, og ser ikke helt nødvendigheten i det svaret der men..

Jeg påpekte bare at det blir feil å sammenligne rosinboller og stekeovner.

 

Hvis du absolutt vil at jeg skal kverulere, så kunne jeg sagt at Java og C Sharp er det som er syntaktisk sett mest likt.. men det holder jeg meg for god til å si :p

 

Z.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...