Gå til innhold

Apple iPhone & SMS


Humbro

Anbefalte innlegg

Endelig skjer det noe skikkelig nytt på tastaturfronten for mobile dingser: iPhone sin touchscreen kan bli den nye måten å taste inn tekst uten å sette seg ved pc-en på. Jeg har lenge ment at dette er ett av de store hindrene for å få både internett og en drøss med andre ting til å fungere i håndholdt format.

 

Men hvor godt kommer det til å funke?

 

De fleste som har kjøpt en eller annen touchscreen-dings de siste åra, har ikke blitt overstadig begeistra. Selv kjøpte jeg for ei stund sia en universalfjernkontroll, der halvparten er en touchscreen som kan tilpasses etter hvilke knapper du trenger for det ene eller andre apparatet. Jeg hater den halvparten. Bommer konstant på knappene, lyset går av for fort. Og så videre. Og så videre.

 

Men nå kan det jo virke som Apple har lagt mer flid i designen av iPhone enn de sullikene som lagde fjernkontrollen min...

 

Spørsmålet er likevel om man kan klare seg uten ordentlige taster som kan tas og føles på. De færreste ser jo på tastaturet når de skriver sms-er, og iPhone kan neppe opereres i blinde.

 

 

(Og når vi snakker om taste-innovasjoner: Hva skjedde egentlig med fastap? Vi har jo hørt om de greiene i over to år nå, og jeg har ennå ikke sett en review av en telefon som har det.)

Endret av Humbro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...