Gå til innhold

10k, til spilling, film/musikk og 3D/annet grafisk


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt opp ei handleliste, der målet er best mulig ytelse for rundt 10 000kr.

 

Handleliste

 

-Vil alle disse "passe sammen"?

-Er det noen av komponentene som med fordel kan byttes med andre i samme prisklasse(Eller gjerne rimeligere)?

-Hva trenger jeg av vifter?

 

Avventer med dx10skjermkort. Har ikke råd til 2000kr ekstra i oppsettet.

Det er ikke aktuelt med overklokking.

Har skjerm, tastatur, mus, lydkort og nettverkskort.

 

_Severin_

 

:)

Endret av severin20
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bytta ut skjermkortet i handlelista. :)

Andre komponenter som burde byttes?

 

Ser nå at det følger med to 120mm vifter med kabinettet, så da trenger jeg vell ikke å kjøpe flere vifter? Vil det være stor forskjell i støynivå/temperatur hvis jeg bytter ut den medfølgende vifta på E6600, med f.eks denne:

Zalman

 

Handleliste

Endret av severin20
Lenke til kommentar

De har 3 versjoner av kabinettet ditt hos Microplex. Ver. 1 har to 120mm vifter, ver. 2 har tre 120mm vifter pluss en 80mm i toppen mens ver. 3 har tre 120mm vifter og i tillegg ett ekstra luftinntak i toppen over PSUen som gjør at strømforsyningen henter luft fra utsiden av kabinettet. Ettersom de koster det samme tror jeg det er lurt å satse på ver 2 eller 3.

 

Vet ikke hvor mye viften på E6600 støyer men den Zalman kjøleren du nevner skal være bra.

Lenke til kommentar
De har 3 versjoner av kabinettet ditt hos Microplex. Ver. 1 har to 120mm vifter, ver. 2 har tre 120mm vifter pluss en 80mm i toppen mens ver. 3 har tre 120mm vifter og i tillegg ett ekstra luftinntak i toppen over PSUen som gjør at strømforsyningen henter luft fra utsiden av kabinettet. Ettersom de koster det samme tror jeg det er lurt å satse på ver 2 eller 3.

 

Vet ikke hvor mye viften på E6600 støyer men den Zalman kjøleren du nevner skal være bra.

7694490[/snapback]

 

Ah, takk for tips igjen :)

Har bytta til versjon 3 av kabinettet.

Har også bytta til Corsair RAM, med CAS-4, istedet for settet fra OCZ med CAS-5 til ca. samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...