JonH Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Noen som har noen bra tutorials angående styling av form-elementer? Gjerne også tips om oppsett av kontaktskjemaer.
Anders Moen Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Hmm... Du kan vel bruke vanlige styles, som jeg gjør. <input type="text" style="color: black; font-size: 12pt; font-family: arial; background-color: red;" /> Det var bare et eksempel, men hvis ikke sånn, så tror jeg du kan f. eks bruke (i en CSS fil) .input { color: black; font-size: 12pt; // og så resten...gidder ikke skrive selv } Tror det ble riktig?
eigan Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Google søk Oppsett Du kan sette det opp i en tabbel: <table> <tr> <td>Epost</td> <td><input type="text"></td> </tr> <tr> <td>melding</td> <td><textarea></textarea></td> </tr> </table> Og du kan også sette det inn i en legend, slik at du får en fin border rundt. <fieldset> <legend>Kontakt meg</legend> her kommer kontaktskjemaet </fieldset>
JonH Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Skrevet 10. januar 2007 Kommer nok ikke til å bruke tabell. Har sett et par eksempler der det er brukt bilder som tekstbokser, men ikke funnet ut hvordan jeg skal få det til. Prøvd background-image men det kommer ingen bilder.
eigan Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Rart at det ikke funker med bilde i bakgrunnen.. Er det slik du har gjort? background-image: url(bakgrunn.gif); Man kan jo style button knappen ganske mye
Drømmemannen Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Ta en titt på http://www.alistapart.com/articles/prettyaccessibleforms/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå