corge Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 (endret) Jeg får hverken Razer Copperhead eller Razer Diamondback til å fungere med mouse wheel up/down i X. X Window System Version 6.9.0. Kan noen gi meg en InputDevice Section til xorg.conf som gir meg funksjonalitet på mouse wheel up/down til denne X Window versjonen (eller det du selv bruker selv om versjonen ikke er helt den samme)? Jeg byttet nylig til Slackware 11.0.0 fra 10.0.0 - i sistenevnte fungerte forrige konfigurasjon helt fint med Diamondback, den var: Section "InputDevice" Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "ZAxisMapping" "6 7" Option "Resolution" "1000" Option "SampleRate" "200" Option "Buttons" "7" EndSection Jeg har sett på Razertool men dette ser ikke ut til å hjelpe i det heletatt. Endret 9. januar 2007 av corge
FXDC Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Har du forsøkt å endre til ? Option "ZAxisMapping" "4 5" Har inntrykk av at "4 5" er musehjul på de fleste distroer jeg har prøvd .
kommers Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Jeg tror du har rett, erikoi. Om det ikke skulle være nok, kan du prøve noen tricks med å hive på Option ButtonMapping "1 2 3 6 7" i tillegg. (Se hva s3ppel @ July 6th, 2006, 05:03 PM skriver her: http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-96291.html )
corge Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 Det fungerte med: Option "ZAxisMapping" "4 5" Stemmer at dette vanligvis er mushjulet ja, slik er det på de andre maskinene mine. Men jeg tenkte ikke på å prøve dette i det heletatt da det ikke fungerte med forrige versjon av X - jeg antar da selvsagt at ikke knappene er helt omstokket i en noe nyere versjon - hvorfor er det slik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå