Gå til innhold

Film-manus: Har du en spennende historie?


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Jeg driver for tiden å tenker på å skrive et manus til en kortfilm. Har drevet aktivt med video i 5 år, og har også vært på et par "lære-å-skrive-manus" kurs, og fått en god del tips og nyttig informasjon.

 

Jeg sliter dog litt med inspirasjon, og foreleserens beste tips var da å bruke virkelige historier fra ditt eller andres liv. Så da tenkte jeg kanskje forumets nerder har opplevd eller hørt noen morsomme/spennende/utrolige historier? Kan godt være kjempesmå ting og enkelthendelser, et manus bygger gjerne på mange små historier! :)

 

Veldig takknemlig for all hjelp! :cool:

 

-Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, vi og holder på og lager filmer :)

Jeg og kamerat gjeng på 6 har lagd en god del filmer, vi har samme problemet :(

 

Ta det du har og lag noe ville jeg har gjordt, vi hadde en god del luftgevær, en båt, et halveis bondegård aktig hus. Vi brukte Monty Phyton som inspirasjon, noe vi kommer til å gjøre på neste film garantert :D og lagde parodi av d-dagen :) Svært bra film.

Vi vurderer kanskje til og med å lage den på ny bare bedre, fordi filmmanuset er så bra :!:

 

Film begrenser seg etter hva du har, det du ikke har må du enten få tak i eller improvisere, kan man ikke det så må en tanke på noe annet :)

 

Men dette hjelper ikke deg noe særlig :!: Skal si fra når vi har komt på noe i hvertfall.

Endret av kopperhead
Lenke til kommentar

Hehe, tror det er mer intern humor i den. Den er ganke bra, men vet ikke hvor bra i forhold til hva dere mener. Og jeg er redd for hva dere mener :p

Jeg vil ikke og tror ikke jeg får lov til å legge den ut :)

Den fikk 5+ i karakter på skolen, og har blitt vist til klasser osv.. det ender opp med at vi ler oss skak i hel og de andre bare ser rart på oss :D

 

Vi har tenkt å forbedre den sånn at vi kan ta bort og endre på de største tabbene, gjør filmen til mer forståelig humor :) Klarer vi å få i gang noe slik kan jeg med glade gi deg linken, men akkurat nå så vil det bli litt pinlig :!: :blush:

Lenke til kommentar

vi hadde et såkalt "filmprosjekt" på skolen joa vi trodde med en gang at vi skulle få lage film men neida, vi skule lage en bildeserie og legge til lyd, som om ikke det var nok så ville de også at temaet skulle eventyr.

Jeg og 3 venner stikker da til et grustak i nærheten og har da den berømmelige photoshooten, den morsomme delen av arbeidet er da redigeringen de fleste lurer på hvordan vi skal få inn skytelyder i filmen, jeg hadde tilfeldigvis rotet i noen mapper på nettverket -næmmen er det ikke noen som har lagt inn cs 1.6 på skoledataene så da tar vi jo cs skytelyder på filmen.

alt går bra sp skjer det selvfølgelig noe med lyden( :mad: widow moviemaker)

som gjør at lyd plasseringen blir feil i forhold til hva som skjer.

filmen dreide seg om en liten narkodeal for og ha litt action,så på slutten av filmen begynner alle i salen og le for da kommer den berømte cs-setningen:

Counter-terrorists win!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
vi hadde et såkalt "filmprosjekt" på skolen joa vi trodde med en gang at vi skulle få lage film men neida, vi skule lage en bildeserie og legge til lyd, som om ikke det var nok så ville de også at temaet skulle eventyr.

Jeg og 3 venner stikker da til et grustak i nærheten og har da den berømmelige photoshooten, den morsomme delen av arbeidet er da redigeringen de fleste lurer på hvordan vi skal få inn skytelyder i filmen, jeg hadde tilfeldigvis rotet i noen mapper på nettverket -næmmen er det ikke noen som har lagt inn cs 1.6 på skoledataene så da tar vi jo cs skytelyder på filmen.

alt går bra sp skjer det selvfølgelig noe med lyden( :mad: widow moviemaker)

som gjør at lyd plasseringen blir feil i forhold til hva som skjer.

filmen dreide seg om en liten narkodeal for og ha litt action,så på slutten av filmen begynner alle i salen og le for da kommer den berømte cs-setningen:

Counter-terrorists win!

Haha :p . Kjip å ikke få lage film da. Vi har faktisk film på skolen nå. Klassen er delt inn i 4-5 grupper og alle skal lage hver sin film :) .

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...