Gå til innhold

Ny bærebar pc, Fujitsu Siemens?


mck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å skriver fra FSC PA1510 nå, den fungerer godt til det meste. Men om du vil spille mye er det som det er skrevet over her foretrukket med dedikert grafikk-minne.

 

Jeg bruker min pc til det meste annet enn å spille de nyeste og mest krevende spillene, og er blitt godt fornøyd med den etterhvert, kun hatt den i et par uker. Har tidligere kun hatt stasjonær pc, så det tok et par dager å bli fornøyd med bærbar.

 

Erfaringer så langt(som sagt veit jeg ikke hva som er bra eller dårlig for laptop :cool: )

 

Pluss:

*Liten nok til å gidde å dra med seg om en ønsker det, veier ikke store greiene for trøtte armer.

*Spiller av HD, 720 går meget bra, 1080 har jeg ikke fått til å gå smooth med standard codec'er.

*Veldig stillegående, kan knapt høre den om jeg legger hodet mellom skjermen og tastaturet.

*Skjermen fungerer godt i lyse applikasjoner.

*Godt wlan-kort, får inn mye bedre signal med denne enn det jeg hadde på min stasjonære.

*Godt med ut- og inn-ganger.

*Engel å oppgradere med minne/cpu om det skulle bli aktuellt i fremtiden.

*Designet er bra, og virker solid.

 

Minus:

*Batteritiden er omtrent 3 timer, har ikke testet tiden i både strømsparings-modus og i full power-modus. Synes det er litt lite.

*Tastaturet er lite, og mangler numpad som er veldig uvant for en som er vant til det.

*Skjermen har dårlig innsynsvinkel, merkes når en ser film med mørke scener, skal ikke flytte hodet for mye før fargene forvrenges.

*Min har felles skandinavisk tastatur, dvs tre bokstaver på hver Æ og Ø knapp, men det betyr lite utenom at det ser ut som noe billige Lidl-greier.

*Lyd ut- og inn-gang er på fronten av pcen, blir fort i veien om man sitter med headset.

*Høytallerene er kun helt ok.

*Produserer varme nok til å ødelegge alle planer for barn i fremtiden om man har den på fanget(der den skal være imo). I strømsparings-modus er den betydelig kaldere.

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd med pcen, ville ha en til en rimlig penge, men ble etterhvert overrasket over ytelsen.

 

Kommer sikkert på mer etterhvert, men det får bli.

 

Blir nok en bra klient-pc koplet opp mot lagringsservern jeg holder på å sette opp av den gamle rønna av en stasjonær pc.

Endret av pcBaktus
Lenke til kommentar

Høres bra ut..

Men er det noen som har tips, råd eller erfaringer om valget mellom en Macbook 13" skjerm, 1 GB ram, 1,83 GHz intel core 2 duo prossessor og 80 GB hd. Eller en HP Pavilion dv2130 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326204

 

Mitt bruk er som sagt til - skolearbeid, film, musikk. Jeg er fra før vant til pc, men har hatt mac for en stund siden.

Hva synes dere jeg skal gjøre? Takknemlig for alle innspill fra dere :)

 

Edit: Har egentlig bestemt meg for HP pcen hvis ingen har noen sterke innvendinger, føler jeg får mye pc for pengene. Har dere et siste ord?

Endret av mck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...