Gå til innhold

Ny bærebar pc, Fujitsu Siemens?


mck

Anbefalte innlegg

Hei, tid for ny bærebar pc. Er usikker på hvilken jeg skal velge. Ser at skjermkortet ofte er svakeste punktet på de bærebare pcene til 7-8000,-

Bruken av pc vil være mest skolearbeid, ha med på hyttene med musikk og filmer i tillegg til surfing på internett. Gaming bruker jeg min stasjonære til.

 

Jeg har selv sett på denne Fujitsu Siemens hos komplett - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326523

Noen som vet noe om denne maskinen? Synes den ser fin ut med 1024 mb ram, 120 GB hd, AMD 64x2 prossessor osv..

 

Ser også at denne HP Pavilion dv6119ea har kommet godt ut av test på http://forbruker.no/digital/tester/data/article1556314.ece ser ut for meg at den har et bedre skjermkort, men ikke like stor harddisk.

Den blir solgt på http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=74461# for omtrent samme pris som fujitsu siemensen.

 

Håper noen har noen råd og tips til kjøp av bærebar pc, også eventuelle andre pcer. Personlig må jeg si at jeg likte den sistnevnte godt, også fordi den får slik skryt i testen. Men vi får se :cool:

Endret av mck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke velge Fujitsu Siemens, grunnet dårlig kvalitet.

 

En venn har en Amilo PRO V2045, skjermen sluttet å virke etter en måned, den ble reparert og etter 8 måneder var det samme problem igjen. Han er en voksen mann og har behandlet den forsiktig hele tiden.

 

Veldig mye "plastikkfølelse" på denne.

 

Vet ikke om dette gjelder den du tenker på.

 

De HP jeg har sett synes jeg imidlertid har hatt veldig god byggekvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320772

 

Dette er en ypperlig Fujitsu Siemens PC. Bestill ekstra 512MB Ram og du har en kjempe fin student pc. Kommer på rundt 8600 med ram'n.

7679457[/snapback]

 

Siba har samme til 6995,-: http://www.siba.no/product/product.aspx?Identifier=NO25561

 

Ifølge brukererfaringer, er dette en svært bra notebook, og prisen er helt syk for ultraportabel å være. Har lest på endel utenlandske forum, og de lovpriser denne lille saken.

Lenke til kommentar

Har egentlig tenkt at 15,4" er en fin skjerm, men nå har jeg blitt usikker om jeg heller skal velge 12" eller 14,1":S

 

Kan det være lurt å drøye til 30. jan slik at jeg får en maskin med ferdig innstallert windows vista??

Endret av mck
Lenke til kommentar
Ser at den har et Nvidia kort med turbocache som vel betyr at den bruker av systemminnet; ikke så bra.( Dedikert grafikkminne er å foretrekke). Ser selv for tiden på denne Toshiba'en . Samme pris som HP din men med Intel Core 2 Duo og dedikert grafikkminne. Noe å tenke på?

7694813[/snapback]

Den der så jo på ingen måte dum ut :)

Men har lyst på 14", litt mer bærebar...

Hmm..

Lenke til kommentar
Ser at den har et Nvidia kort med turbocache som vel betyr at den bruker av systemminnet; ikke så bra.( Dedikert grafikkminne er å foretrekke). Ser selv for tiden på denne Toshiba'en . Samme pris som HP din men med Intel Core 2 Duo og dedikert grafikkminne. Noe å tenke på?

7694813[/snapback]

Den der så jo på ingen måte dum ut :)

Men har lyst på 14", litt mer bærebar...

Hmm..

7694825[/snapback]

Toshiba'en veier bare 0,3 kg mer......

Lenke til kommentar
Ser at den har et Nvidia kort med turbocache som vel betyr at den bruker av systemminnet; ikke så bra.( Dedikert grafikkminne er å foretrekke). Ser selv for tiden på denne Toshiba'en . Samme pris som HP din men med Intel Core 2 Duo og dedikert grafikkminne. Noe å tenke på?

7694813[/snapback]

Den der så jo på ingen måte dum ut :)

Men har lyst på 14", litt mer bærebar...

Hmm..

7694825[/snapback]

Toshiba'en veier bare 0,3 kg mer......

7694834[/snapback]

 

Ja, men tenker ikke bare på vekt, tenker på fysiske størrelsen også, pluss at jeg liker godt 14" designet..

Lenke til kommentar

søstern til dama har nesten samme pcen bare i 15,4" og ho er veldig fornøyd. jeg syns det følger med litt mye dill dall programvare som du ikke trenger.

 

Batteritid var ikke så bra på 15,4" maskina men sikkert bra på 14,1" hvis du ikke har noen spesielle krav.

 

skal du ikke spille og ikke trenger 4-5 timer batteritid så vil jeg si hp maskina er bra nok.

 

du blir nok fornøyd uansett hva du velger:)

Lenke til kommentar

Jeg har kun vært borti en Fujitsu Siemens en gang, det var en billigmaskin som ble kjøpt for 2,5 år siden. Reagerte på at batteriet ikke kunne tas ut, det var skrudd fast fysisk inne i maskinen. Alt virket veldig enkelt løst, på en måte bra, men samtidig så skjønte jeg hvorfor PC'n var så billig. Høy plastikkfølelse på den også. Ikke mulig å oppgradere minnet. Harddisken ikke beregnet på å kunne skiftes osv. osv. Harddisken på den ble ustabil, derfor jeg ønsket å skru den ut, men det er kanskje ikke FS sin feil.

Siden batteriet alltid var i ble maskinen varm, og batteriet mistet fort sin kapasitet. Alt i alt en dårlig erfaring.

 

Har litt erfaring med HP, men jevnt over så virker de litt mer kvalitetsbevisste og at de ikke bare velger enkleste løsning og billigste materialer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...