stnistad Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Hei! Jeg har bestemt meg for å prøve meg på linux, har ikke vært borti det før men har lyst til å teste ut. Det jeg lurer på er hvilken type anbefaler dere meg? Jeg skal kjøre det parallellt med windows xp. Maskinen jeg har: En laptop, dell inspiron 630m 1,7GHz 512 mb ram. Kjører trådløst nettverk på en netgear router med sikret nettverk.
Star Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Anbefaler Fedora6. Meget enkelt og brukervennlig. Finnes på http://fedora.redhat.com/
dabear Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Det jeg lurer på er hvilken type anbefaler dere meg? Her vil du få mange forskjellige svar. Ubuntu er nok en av de mest populære for tida Kjører trådløst nettverk på en netgear router med sikret nettverk. Her må vi nok heller vite hvilket nettverkskort du har
stnistad Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hvor kan jeg se hvilket type nettverkskort jeg har? er litt usikker på dette siden kortet er innebygd. Edit: Jeg fant nettverkskortet. intel PRO wireless 2200BG Endret 8. januar 2007 av stnistad
RattleBattle Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Intel trådløst kort er ikke dumt for Linux.
Hoon Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Hei!Jeg har bestemt meg for å prøve meg på linux, har ikke vært borti det før men har lyst til å teste ut. Det jeg lurer på er hvilken type anbefaler dere meg? Jeg skal kjøre det parallellt med windows xp. Maskinen jeg har: En laptop, dell inspiron 630m 1,7GHz 512 mb ram. Kjører trådløst nettverk på en netgear router med sikret nettverk. 7677922[/snapback] Det kommer ganske ann på hva du er intressert i. Vil du bare ha ett gratis alternativ til windows med mest mulig gui og rett og slett bare ha en desktop som funker. Eller vil du sette deg litt dypere inn i systemet?
dennis.se Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 på http://shots.osdir.com/ finner du screenshots av de fleste distroene som er å finne. det beste er som regel å starte med de store distroene (openSUSE, ubuntu, fedora, etc) ellers, hvis du aldri har prøvd deg på linux før, kan det være en idé å ta en titt på http://www.zegeniestudios.net/ldc/. Det er en "distro chooser" som hjelper deg velge en distro som passer deg og din pc.
slettet_konto Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 ubuntu er en meget fin distro for nybegynnere , tror det er pågrunn av sin enkelhet . viss du vill lære deg linux fra grunnen av å lære det "the hard way" , hadde jeg villet sjekke ut gentoo eller slackware . bruker selv om ubuntu på laptop siden den er alt for enkel å rask å sette opp å så bruker jeg Slackware på server .
Hoon Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Jeg tror jeg ville anbefalt deg og gå for archlinux hvis du vil lære deg linux "the hardway", vil gjøre livet ditt litt enklere mens du kommer igang og det vil være lettere og gå over til slackware eller gentoo. Gentoo kan bli litt mye for en som er helt ny til linux men med den rette instillingen går alt (det var min første distro) Til ett litt enklere system vil jeg anbefale deg Fedora, eller ubuntu evt kubuntu hvis du foretrekker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå