gupp Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Hei der, jeg er en gammel SWG fanatiker (Guppi & Thuminum anyone?)som tenkte jeg skulle prøve WoW trial idag, og prøve å få med kona også. Jeg kan 0 om WoW, men har lest litt om klasser og raser idag på de offisielle forumene. Jeg er ute etter at vi kan spille noe sammen og tenkte på en human (?) paladin meg og muligens en druid eller mage til henne. Er det ett godt, balansert team? Hun har spillt nesten ingen dataspill før, og jeg vet ikke hvordan det er i WoW med spells...om det er "for mye" å starte med når du er fersk til dataspill i det hele tatt. Leser også at hunters er den nye FotM, mulig det hadde vært bedre til henne hvis det er så "lett" som alle skal ha det til? Paladin / Hunter bedre team kanskje? Uansett, er det noen som har ett par pekere til en n00b setter jeg stor pris på det. Takker og bukker.
Zash Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Hvis planen er å spille i lag, så må dere huske å velge klasser som begynner samme plass, ellers er det litt kjipt, Night Elf begynner en plass, Humans en plass, og Dwarf og Gnome begynner en plass.
kommando Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Hei, Om du vil spille paladin må du holde deg til klassene human og dwarf, og kona må være nightelf som druid, eller dwarf / nightelf som hunter. De forskjellige rasene har forskjellige "startområder", derfor kan det være en ide å velge samme rase, slik at dere spiller sammen fra dag 1. Gnomer og dverger har dog samme startområde. De første levlene er ganske lette uansett klasse, og dreier som mest om å introdusere spilleren til World of Warcraft. Paladinen er spesielt kraftig på lavere level, men jeg ville ikke rådet dere til å velge to healing-klasser. Da heller paladin/hunter, eller nightelf/druid. Det kommer dessuten en stor utvidelsespakke den 16 januar, som utvider levelgrensen fra 60 til 70, og inkluderer lass på lass med nye spillområder, items etc. Lykke til!
DaXoN Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) tauren Shaman + Tauren warrior er en Konge kombo Hvorfor? fordi shamaner har totem som virker som buffs som warrior tar veldig mye nytte av samtidig som den har heal som er veldig nyttig i grp grind og de er veldig bra til det de har også warstomp som gjør at fienden står stille en liten stund og mere hp en de fleste ^^ vis du også har en sånn kombo kan du klare det meste alene dere to siden warrior = tank shaman = healer mitt råd er altså skaff deg warrior hu shaman eller omvendt Warrior går full Arms build shaman går full Heal build bruk 1h + of hand / shield med shamanen warrior bruker 2h og har 1h og shield i baggen når du blir lvl 40 så får dere mount og da blir det værfall gøy :=) PS: en konge kombo me de 2 er dette... warrior chargere shaman setter ned wind fury totem som gjør at du kan få 3slag i 1slag. og str totem som virker som buff altså charge + Sweeping strike + Fury + Mortal Strike + Wirvel wind på denne komboen får du Heal og totem buff fra shamanen og nesten altid pleier wind fury og protte (virke) og da gjør du syk skade :=) Trust meg meg og dama spiller warrior shaman og det rocker alt *ble litt dårlig skrevet men essence er Warrior / shaman kombo får lvl / quest og alt der ute;)* Endret 8. januar 2007 av DaXoN
QBab Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Wow er jo rimelig enkelt å sette seg inn i. Du trenger i grunnen ikke noe erfaring fra tidligere spill. Bare ho kan med å bruke mus og tastatur skal det nok gå greit, samt og kunne Engelsk. En av dere kan jo godt være priest da, siden det er veldig kjekt med egen healer. Personlig synest jeg det er gøy og spille priest.
gupp Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 (endret) Takk for tipsene så langt. jeg regner med at jeg kommer til å spille litt mer enn henne, så jeg vil gjerne at min combat class toon skal ha ihvertfall minimale healing skills (regner med å spille endel solo), derfor endte jeg opp med Paladin som første valg, er det teit? Er solo warrior gjørbart? Til henne tenkte jeg at for å appelere til den "mykere" siden i kvinnen så ville druid eller, ja, priest gjøre seg. Kan en human være priest? Noe sier meg at hun ikke vil være en Tauren, lol Du vet åssen det er med disse damene...hva slags farge skjørt hun kan ha er endel viktigere enn power combos Samtidig så kan dere vel alle sette pris på hvor godt det er å ha en samboer som deler samme data interesse Bare hun blir hekta nå.... Endret 8. januar 2007 av gupp
DaXoN Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Takk for tipsene så langt. jeg regner med at jeg kommer til å spille litt mer enn henne, så jeg vil gjerne at min combat class toon skal ha ihvertfall minimale healing skills (regner med å spille endel solo), derfor endte jeg opp med Paladin som første valg, er det teit? Er solo warrior gjørbart? Til henne tenkte jeg at for å appelere til den "mykere" siden i kvinnen så ville druid eller, ja, priest gjøre seg. Kan en human være priest? Noe sier meg at hun ikke vil være en Tauren, lol Du vet åssen det er med disse damene...hva slags farge skjørt hun kan ha er endel viktigere enn power combos Samtidig så kan dere vel alle sette pris på hvor godt det er å ha en samboer som deler samme data interesse Bare hun blir hekta nå.... 7671856[/snapback] ok men dama og meg spiller :=) du kan jo la hu være troll også da Troll shaman + tauren Warrior er noe av det beste og de funker veldig bra solo også ... og med warrior får du muligheten til og tanke. noe pala ikke kan ^^
gupp Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hmmm, da må hun overtales, jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å spille en Tauren Warrior Men skulle så gjerne vært litt mer "self-sufficient". Jeg er optimist, men sjangsene for at dama får dilla er vel så som så Endret 8. januar 2007 av gupp
fatalicus Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) human kan være både paladin og priest så der har du en combo som funker fint. det eneste som kan være et "problem" med denne comboen er det at priest i min mening ikke har så mange og gode power buffs osv. men er mer fokus på healing. dette vil si at dere kan få et problem med at dere vil være gjennomsnittelig svakere en det et f.eks. et nightelf warrior/druid team ville vært. nå er jeg ikke helt sikker på hvordan buffs paladin har og hvor gode de er, men det er i hvertfall dette jeg vet av erfaring.. (som ikke sier veldig mye egentlig ^_^ ) Endret 8. januar 2007 av fatalicus
Kombat-Kaare Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Takk for tipsene så langt. jeg regner med at jeg kommer til å spille litt mer enn henne, så jeg vil gjerne at min combat class toon skal ha ihvertfall minimale healing skills (regner med å spille endel solo), derfor endte jeg opp med Paladin som første valg, er det teit? Er solo warrior gjørbart? Til henne tenkte jeg at for å appelere til den "mykere" siden i kvinnen så ville druid eller, ja, priest gjøre seg. Kan en human være priest? Noe sier meg at hun ikke vil være en Tauren, lol Du vet åssen det er med disse damene...hva slags farge skjørt hun kan ha er endel viktigere enn power combos Samtidig så kan dere vel alle sette pris på hvor godt det er å ha en samboer som deler samme data interesse Bare hun blir hekta nå.... 7671856[/snapback] Humans kan være prester ja. (ingen overraskelse egentig ) Mange er vel stort sett komfortable med warrior til "grinding", men personlig ser jeg problemer med klassen, og det er at stort sett er prisgitt flaks for å klare enkelte ting solo. De har ingen god healing eller måte å effektivt holde fienden på avstand/stikke av dersom det blir problemer, og det er problem venner av meg som spiller warrior er enig i. Paladin er en forholdsvis lett klasse å bli kjent med, prest er noe verre. (Men fryktelig gøy, da jeg spiller prest selv. Men ikke regn med å tåle så mye.) At en av dere kan fungere som en healer er nesten et must hvis dere skal spille som en duo, og til vanlig levling spiller det heller ikke så stor rolle hvilken type healer det er heller. Druid, prest, paladin eller shaman, de duger alle sammen. Paladin er et godt valg dersom du ønsker en "sikker" og stabil klasse, men hvis du er dreven på spill så gå ikke av veien for prest/druid, utrolig gøy om du vet nogenlunde hva du driver med.
knux Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Alle klasser er så og si "solo bart" man går jo mestetiden alene før 60. Paladin blir kjapt ganske kjedelig, om du liker action/fart så kunne du enten tatt Warrior eller rogue. Når du sier "mykere" side for kona di, så blir vel det enten druid eller hunter. Druid blir for det meste i end game en healer. Men kan jo også blir en "feral" druid, det vil si gjøre damage osv. som en rogue. Hunter er den letteste klassen å spille, bare sende petten(dyret) inn, så bare står hun å skyter osv. Husk nå å velge samme faction, man kan ikke kommunisere med hverandre om den ene er Horde, og den andre er Alliance. @Daxon, forventer du at nykommere skal forstå alt du sa??
Prectorex Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Jag har en lvl 60 paladin, og mener at beste "teamkammerat" er en warrior. har spilt en del med en warrior i Battleground (horde mot alliance). Jeg mener at dette er en veldig bra kombinasjon pga Paladinen's evne til å heale warrior i kamp, og sammtidig delta i kampen selv. Warrior kan være en litt kjedelig klasse å spille, men det er veldig gøy å ha en paladin ved sin side. dere kan godt starte som human begge to slik at dere kan spille sammen fra første stund, og ta deres første quester i samme ommråde
DaXoN Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Alle klasser er så og si "solo bart" man går jo mestetiden alene før 60. Paladin blir kjapt ganske kjedelig, om du liker action/fart så kunne du enten tatt Warrior eller rogue. Når du sier "mykere" side for kona di, så blir vel det enten druid eller hunter. Druid blir for det meste i end game en healer. Men kan jo også blir en "feral" druid, det vil si gjøre damage osv. som en rogue. Hunter er den letteste klassen å spille, bare sende petten(dyret) inn, så bare står hun å skyter osv. Husk nå å velge samme faction, man kan ikke kommunisere med hverandre om den ene er Horde, og den andre er Alliance. @Daxon, forventer du at nykommere skal forstå alt du sa?? 7671930[/snapback] hehe egentlig ikke og egentlig ja:=) men vis du velger horde er shaman / warrior den beste komboen når du kommer inn i det;) Stor feit 2h Axe + windfury totem og Sweeping strike og heal love it
knux Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Ja, men er lite vits når det er snakk om en nykommer her, tror du han fatter alt du babler om? Hold ontopic fra nå, sorry for avsporing.
gupp Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 (endret) Er 30 år og har spillt dataspill i 27. Forstår nok generelt det meste, detaljene kommer jeg til senere Selv om jeg er litt lost på de attack navnene ja, lol. Priest = Healer Mage = Damage dealer Druid = i mellom de 2(litt dmg litt healing)? Shaman = mage? meget grovt vel og merke Endret 8. januar 2007 av gupp
knux Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Jeg foreslår heller at du skjekker her, alt står forklart pent og pyntelig. http://www.wow-europe.com/en/info/basics/ Shaman er en hybrid klasse, blanding av alt på en måte.. http://www.wow-europe.com/en/info/classes/shaman.html
DaXoN Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Priest = HealerMage = Damage dealer Druid = i mellom de 2(litt dmg litt healing)? Shaman = mage? meget grovt vel og merke 7671969[/snapback] alt får grovt vis jeg skjønner deg ^^ shaman = priest + rogue ikke mage :S wtf shaman = totem power (buff totem) + priest/rogue/mage spørs ossen spec du har. Warrior = dps / tank
DaXoN Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Ja, men er lite vits når det er snakk om en nykommer her, tror du han fatter alt du babler om? Hold ontopic fra nå, sorry for avsporing. 7671966[/snapback] hehe vel det jeg prøver og si den beste grp er warrior / shaman fordi de overlever Svært bra sammen
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Som første character så syns jeg ikke det er så nøye hvilke klasser som er best til ditt og datt osv. De fleste klasser gjør det helt fint alene, og sammen med andre. Du klarer deg helt fint uten healing. Så som første character kan du jo bare velge paladin hvis det virket interessant, og så kan du fortelle dama litt om de forskjellige klassene så kan hun velge selv. Kom med tilbakemeldinger etterhvert da!
BearThor Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Guppi fra SWG Norway? Det klinga en bjelle når jeg hørte navnet ditt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå