Gå til innhold

Hvor skal jeg starte i FF serien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har tenkt å starte med Final Fantasy. Har ikke spilt noen av spillene fra før av, så lurte på hvor jeg skulle begynne for å få en fin start? Vet jeg kommer til å få ca like mange svar som det er versoner (ca 14 sant?), så please gi en liten begrunnelse;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Final Fantasy 7 er den beste, synes jeg. Fantastisk historie, og materie systemet er genialt! Ellers liker jeg veldig godt 8'eren også.

Skrevet

Siden dere begge nevnte nr 7, skal vi si oss enige om den da? Jeg legger størst vekt på at det skal være god historie, men samtidig frihet til å utforske/whatever..

Skrevet

I byrjingen av FF7 har du ikke så stor frihet, men du får mer og mer frihet jo lengre du kommer.

Jeg har aldri vært så avhengig av et spill, som jeg var av FF7 :)

Skrevet

Hørtes bra ut:) Jeg elsker spill som gjør at man mister telling på tid og sted, bare sitter og gamer til klokka er fire, selv om man skal på skolen:) Til nå er det egentlig bare Civilizationserien som har klart det, men håper at FF er like solid. Vet ikke hvorfor, men jeg har aldri prøvd det, men millioner av trofaste fans over hele verden kan jo ikke ta feil, men vi får se;)

Skrevet

FF7 er nok et bra valg. :) Er du ute etter en solid historie så kunne du hvertfall nesten ikke funnet bedre spill.

Som sagt er det ikke all verden til frihet du har i starten, men dette kommer seg etterhvert. ;)

Skrevet

Vel, siden hvert enkelt FF-spill ikke er tilknyttet hverandre (sett bort fra FFX-2) kan du like gjerne vente til mars og få med deg 12'ern. Det ser veldig bra ut både grafikk og storymessig.

Hvis du klarer å komme over at grafikken er utdatert på nr 7 og 9, er begge spillene gode kandidater.

Skrevet

Siden det begynner å komme inn en del forskjellige anbefalinger her nå (som du selv forutså på forhånd, så siterer jeg meg selv, og vil gjerne tilføye en begrunnelse. Så kan hvertfall ingen kritisere meg for å ikke ha gitt klart nok uttrykk for hvorfor jeg mener.

FF7 er nok et bra valg. :) Er du ute etter en solid historie så kunne du hvertfall nesten ikke funnet bedre spill.

Som sagt er det ikke all verden til frihet du har i starten, men dette kommer seg etterhvert. ;)

7671037[/snapback]

Jeg anbefaler deg å begynne med FF VII dersom du ikke på død og liv MÅ ha et spill som har "ny" grafikk. Er det grafikk du er på jakt etter så gå for FF X eller vent på XII som kommer i norske butikker i februar/mars.

Men om du derimot aksepterer at Final Fantasy VII ikke har grafikk fra dette årtusen, men heller klarer å se hvor utrolig nyskapende og fantastisk denne grafikken må ha vært når spillet kom i 1997, samt forsone deg med at den er jo ikke så aller verst den dag i dag heller, og dessuten er den jo herlig nostalgisk. Klarer du det, så har du et helt utrolig eventyr som bare ligger der og venter på deg. Final Fantasy VII var mitt første møte med serien også, og derfor kan jeg ikke annet enn å anbefale nykommere til serien å starte samme sted som meg selv. Begynn med VII og jobb deg oppover.

Jeg kunne selvsagt heller bedt deg om å starte på f.eks. VI, som også er en udødelig klassiker. Men spranget ned fra VII til VI er ganske stort. Da kommer du plutselig ned på et SNES-spill med 2,5D-grafikk, og selv om spillet har en historie vel så god som VII, så er jeg kanskje redd det kan skremme litt bort dersom dette blir ditt første møte med Final Fantasy. Da ville jeg heller forsøkt meg på disse gamle Nintendo-klassikerne I - VI litt senere, når du har begynt å bli godt kjent med hvordan FF er. For de må så absolutt spilles. Alle som en. :)

Skrevet

Enig med Nevnarion.

Selv om spillet ikke har grafikk etter dags dato,så ser det fantastisk ut.

Gameplay i det spillet er så kult. men til meg,så er jo det beste Ff så langt:)

Skrevet (endret)

Må si meg enig i 7'ern her.. Hadde absolutt null erfaring med rollespill før jeg fikk med PS og FF7. Helt fantastisk spill, med nesten uendelig ting å gjøre. Angrer på at jeg har mistet mitt eksemplar :cry: 10'ern er og veldig bra.. Samt at jeg i det siste har begynt å spille 5'ern på emulator :p Også et bra spill synes jeg.. Liker jobb systemet.

Endret av Konamixx
Skrevet

Får vel også stå for mitt syn, grunnen til at jeg synes X er det beste valget;

Verdenen man utforsker er bedre utført, synes jeg, uten det tradisjonelle

world map. Selv om lipsyncen nok er gjort av Judas, Quisling, eller mer tvilsomme typer,

liker jeg stemmene veldig godt, og det er forfriskende med tale, i hvert fall siden man gjerne er vant med det fra nye spill.

Men det viktigste av alt, X har en historie som alltid følger opp uten å skuffe,

det synes jeg ikke de andre titlene klarer like bra.

Skrevet

Hvorfor får man ikke kjøpt FF7 , 8 og 9 på PC ?

Husker jeg hadde 7`en på PC , men har mistet det.

Og en dag ville jeg kjøpe flerne FF spill på PC , men finner de ikke noen sted...

Skrevet (endret)

FF 7 og 8 finnes til PC, men ble vel ikke verdens største suksess og derfor selges de vel ikke lenger. Er jo vanskelig nok å oppdrive PlayStation-versjoene av dem også. Resten av spillene er ikke utgitt til PC i det hele tatt (med unntak av XI), så egentlig er denne tråden i litt feil forum, menmen. :)

Endret av Nevnarion
Skrevet
Hvorfor får man ikke kjøpt FF7 , 8 og 9 på PC ?

Husker jeg hadde 7`en på PC , men har mistet det.

Og en dag ville jeg kjøpe flerne FF spill på PC , men finner de ikke noen sted...

7674316[/snapback]

Vet ikke noe om pc versjonen,men du kan kjøpe FF til ps her:http://www.gamezone.no/index.php?main_page=index&cPath=91_106

Skrevet

Start med FFVII, deretter FFVIII det er de to beste. FFVIII er bittelitt mer avansert enn FFVII. Etter du har gjort det, ikke glem å se Final Fantasy Advent Children!

Skrevet

Jeg og en kompis starta med FFVII, har sikkert klart det rundt 12 ganger nå. Ja, vi elsker det spillet. Eneste vi mangler nå er FFI og X-2 :)

Vi har som mål med å klare alle FF spillene men får ikke tak i enern, sett på et par auksjoner men de har virket useriøs.

Men start med FFII og ta 8 og 9ern etterpå.

FF <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...