hoodoo Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Se http://www.oveengvik.com/hardware.html jeg ønsker at bildet skal vises i bredde og høyde avhengig av skjermoppløsning til brukeren. (at bildet alltid tar opp en gitt prosentandel av siden f.eks) Er det mulig å få til med HTML og CSS, og i tilfelle hvordan? Endret 7. januar 2007 av hoodoo
Anders Moen Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Mener du å bruker f. eks 80% av skjermen i stedet for f. eks 800px ?
hoodoo Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Skrevet 7. januar 2007 (endret) Mener du å bruker f. eks 80% av skjermen i stedet for f. eks 800px ? 7666883[/snapback] Det er riktig. (jeg kommer, (så det er nevnt) ,til å ha et bilde med høyere oppløsning enn vist på eksempelsiden som utgangspunkt når jeg kommer i gang, bredden som nå er 600px er kun et eksempel. Jeg er klar over at oppskalering av et 600px bilde ikke er smart). Endret 7. januar 2007 av hoodoo
Badering Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Er ikke det å bare skrive width="80%" i img? Skyt meg med SPAS om jeg tar feil. Endret 7. januar 2007 av Badering
hoodoo Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Skrevet 7. januar 2007 Er ikke det å bare skrive width="80%" i img? Skyt meg med SPAS om jeg tar feil. 7667271[/snapback] Det funket ikke sånn umiddelbart. Jeg styrer alt utseende i CSS; sjekk i HTMLkoden, der har jeg ikke skrevet noe om bredde på ting og tang CSS-arket følger her, det inneholder ikke noen styring av bildet enda: body { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; text-align: center; /* IE-"hack" */ } td { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; } th { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; } a{ color:#777777; text-decoration: none; } a:link{ text-decoration: none; } a:visited{ text-decoration: none; } a:hover{ text-decoration: none; float: left; } #menu ul { margin-left: 0; padding-left: 0; display: inline; padding-top: 100px; } #menu ul li { margin-left: 6px; margin-bottom: 0; padding: 4px 15px 5px; border: 1px solid; list-style: none; display: inline; border-color: #000000; } #menu ul li.here { border-bottom: 1px solid #ffc; list-style: none; display: inline;
Anders Moen Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Hvis du da tar i CSS fila: img { width: 80%; } så tror jeg høyden blir auto ettersom skjermen...eller kanskje ikke, litt usikker.
hoodoo Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Skrevet 7. januar 2007 Hvis du da tar i CSS fila:img { width: 80%; } så tror jeg høyden blir auto ettersom skjermen...eller kanskje ikke, litt usikker. 7667393[/snapback] Funket. Takk
Anders Moen Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Yay! Sykt god jeg er .p haha, neida. Bare hyggelig det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå