Gå til innhold

Hvilket chipset til P4


Lynx

Anbefalte innlegg

Har planer om å gå over til P4, men er litt usikker på hva jeg skal velge på hovedkortmarkedet...

Å velge merke er greit nok, men jeg har ikke fulgt med noe særlig på P4 chipset utviklingen så jeg har et problem der...

Det jeg i utgangspunktet lurer på er hva som er(blir) best av Springdale og Granite Bay. Regner med at jeg kjøper et HK basert på en av disse, dersom de er å få tak i når jeg skal handle.

Jeg har satt meg opp en "ønskeliste" over spec's jeg vil ha, og jeg veit at iallefall Granite Bay HK kan fåes med det meste av dette...

 

"Det jeg vil ha er"

-AGP8X (ikke nødvendig, men til tross for liten utbytte greit å ha på ett nytt kort)

-Seriell ATA (Må ha)

-Raid (ATA100/133)(Har 6 ide enheter, 2 i raid, så jeg trenger kontrolleren)

-GB LAN (Helst Intel kontroller, da den ikke benytter PCI bussen)

-USB 2.0

-Firewire (Ikke nødvendig da jeg har det på lydkortet, men greit å ha)

-Må støtte 533fsb eller mer.

 

Har titta litt på Gigabyte sitt GA-8inxp, og det "fyller mitt behov", men vil gjerne ha tips om andre kort/chipset.

Har i utgangspunktet ikke planer om overklokking, men hvis jeg kjeder meg en dag.... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-25 19:03, skrev Lynx:

Har titta litt på Gigabyte sitt GA-8inxp, og det "fyller mitt behov", men vil gjerne ha tips om andre kort/chipset.

Har i utgangspunktet ikke planer om overklokking, men hvis jeg kjeder meg en dag.... :smile:


 

Der er mulig du har lest den allerede, men her er en link til test av Gigabyte 8INXP:

 

Gigabyte 8INXP

 

Ser lovende ut :cool:

 

[ Denne Melding var redigert av: rondespiret på 2002-11-26 00:30 ]

Lenke til kommentar

Jeg vil helst kjøpe nytt utstyr så fort som mulig, men har tenkt til å prøve å vente til etter den antatte prisreduksjonen til Intel i februar. Det er vel sikkert i tidligste laget for Springdale iallefall??

Jeg kommer ikke til å kjøpe den raskeste (les. dyreste) prosessoren på markedet så det blir ikke en 800mhz fsb prosessoret.

Jeg synes Gigabyte sitt GA-8inxp ser mer og mer interessant ut, men er det noen som har link/info om Abit GB7 (MAX?)? Har hørt at Abit skal slippe et Granite Bay kort (GB7) og at det visstnok skulle være i MAX serien. Har et MAX kort nå, og liker det (blir litt nedtur å gå tilbake til et HK med seriell/paralellporter og sånne fossile etterlevninger :smile: )

Ellers har jeg titta litt på Asus P4PE og P4G8X samt MSI GNB Max, men ingen av de synes jeg overgår Gigabyte.

Noen flere tips?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 22:22, skrev Lynx:

Jeg vil helst kjøpe nytt utstyr så fort som mulig, men har tenkt til å prøve å vente til etter den antatte prisreduksjonen til Intel i februar. Det er vel sikkert i tidligste laget for Springdale iallefall??


 

Du kan jo sjekke ut disse to linkene, kanskje du får noen svar:

 

Intel chipset roadmap 2003

 

Er det noen vits å satse på Granite Bay?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...