Gå til innhold

Rykter om Canon 40d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt jeg kan finne (ikke at jeg lette lenge) var rykter og spekulasjoner. En ting å tenke på er at Canon nettopp har kjørt en CashBack-kampanje på 30D. Hvorfor gjorde de det? For å selge unna før de kom med 40D? For rett å slett å selge mer av et kamera som ikke var en overveldende oppgradering? Men hvorfor CashBack istedenfor å skru ned prisen? Det er veldig vanskelig å si. Selv skal jeg nok vente istedenfor å spekulere meg ihjel.

Lenke til kommentar

IOM at jubileet deres kommer nå i mars\april, og at de har reklamert med dette "Every ledgend has a beginning" skulle man jo tro at det var noe spesielt p trappene.

En oppfølger til 5D vil i alle fall ikke være en begynnelse på noen legende. Men kanskjanskeje ett kamera ala Nikon D200 bare med fullframe, det hadde væretnoe det. Og kanskje stabilisator i huset, som kan slås av om du bruker objektiver med det.

Det hadde i alle fall vært starten på noe nytt for Canon

Lenke til kommentar
Jeg tipper 1,5Ds2 mark4 med øyestyrt AF, GPS, innebygd tripod, tv-tuner og Macgyver survival kit.

7687115[/snapback]

Åh!! MacGyver survival kit.... :dribble: Sweeeeet! :w00t:

Hm... En Chuck Norris Training device må de jo og få plass til da... :thumbup:

 

.... nok tull... En FF brikke hadde vært kult å sett i lavere prisklasser da. Trenger ikke allverdens oppløsning... 8 Mpix FF med en utrolig bra støybehandling og innebygd IS hadde vært kanon! ... Og det burde kunne gjennomføres i et relativt prisgunstig kamera mener jeg da...

Lenke til kommentar
Jeg tipper 1,5Ds2 mark4 med øyestyrt AF, GPS, innebygd tripod, tv-tuner og Macgyver survival kit.

7687115[/snapback]

Åh!! MacGyver survival kit.... :dribble: Sweeeeet! :w00t:

Hm... En Chuck Norris Training device må de jo og få plass til da... :thumbup:

 

.... nok tull... En FF brikke hadde vært kult å sett i lavere prisklasser da. Trenger ikke allverdens oppløsning... 8 Mpix FF med en utrolig bra støybehandling og innebygd IS hadde vært kanon! ... Og det burde kunne gjennomføres i et relativt prisgunstig kamera mener jeg da...

7687336[/snapback]

Ja, det er mulig å gjøre, men som egeulf sier ville det ha gjort 5D mindre attraktivt, kanskje til og med ubrukelig, og det kommer Canon sannsynligvis ikke til å gjøre.

 

Edit: Men jeg håper de gjør det.

Endret av pederk
Lenke til kommentar
..ville det ha gjort 5D mindre attraktivt, kanskje til og med ubrukelig

7687396[/snapback]

 

Skulle like å sett hvordan 5D plutselig ble ubrukelig dersom en erstatter/etterfølger kom på markedet. Muligens Canon har lagt inn en selvdestruksjons-mekanisme i 5D som inntrer samme dag dette evt. nye kameraet blir lansert?

 

 

 

;)

Lenke til kommentar
..ville det ha gjort 5D mindre attraktivt, kanskje til og med ubrukelig

7687396[/snapback]

 

Skulle like å sett hvordan 5D plutselig ble ubrukelig dersom en erstatter/etterfølger kom på markedet. Muligens Canon har lagt inn en selvdestruksjons-mekanisme i 5D som inntrer samme dag dette evt. nye kameraet blir lansert?

 

 

 

;)

7687582[/snapback]

 

 

He, he godt sagt. Ble litt skremt nå som jeg har kjøpt 5D

Lenke til kommentar
Skulle like å sett hvordan 5D plutselig ble ubrukelig dersom en erstatter/etterfølger kom på markedet. Muligens Canon har lagt inn en selvdestruksjons-mekanisme i 5D som inntrer samme dag dette evt. nye kameraet blir lansert?

 

Du ser ut til å ha misforstått. Jeg snakker ikke om hva en erstatter hadde gjort med salget av 5D, men hva kameraet kiskogl beskriver hadde gjort:

8 Mpix FF med en utrolig bra støybehandling og innebygd IS hadde vært kanon! ... Og det burde kunne gjennomføres i et relativt prisgunstig kamera mener jeg da...

Lenke til kommentar

Tja... Hvorfor ikke lansere noe som faktisk er noe folk vil ha!? ... 5D har jo 12,7Mpix, men det er det vel ingen som gidder å forvente fra et budsjett kamera? ... 8mpix holder lenge for de fleste og IS må det nå gå an å få lagt på? Det er jo flere kameraer som har det nå, så teknologien blir jo brukt av mange (inkl Canon selv). Støybehandlingen blir jo bedre med en FF brikke i utgangspunktet, så med en relativt ny og god sensor, så vil jo dette være det perfekte budsjettkameraet?

 

Akkurat hvor mange seriebilder og slikt, er vel avhengig av hvor mye buffer og hvilken prosessor som blir satt inn, men jeg ser ikke noen grunn til at det trenger å være så veldig mye dårligere enn 5D. Noen MB her... en GB der.... hva er vel det i dag?

 

Jeg mener dette burde la seg gjennomføre. Pysete kameraprodusenter.

Lenke til kommentar
Jeg mener dette burde la seg gjennomføre. Pysete kameraprodusenter.

Selvfølgelig vil det la seg gjennomføre, det er ikke noe ny teknologi som trengs. Problemet er bare (for Canon) at et slikt kamera vil spise opp hele markedet til 5D, så de må i hvert fall ha en etterfølger til den først. Og når den kommer, bør 1D-serien være oppgradert også, for at "5D MarkII" ikke skal spise for mye fra 1D-markedet... Det er ikke i Canons interesse å være snille med forbrukerne, det er i deres interesse å tjene penger.
Lenke til kommentar
Sensor IS med "fullframe" er dessverre fysisk umulig.

7696651[/snapback]

Den påstanden krever en begrunnelse!

 

I teorien kan det være man får litt vignettering dersom objektivets billedsirkel akkurat er stor nok til å dekke sensoren, men du får i så fall samme problem med APS-C-sensor og objektiver beregnet kun på slike sensorer.

Lenke til kommentar
Jeg mener dette burde la seg gjennomføre. Pysete kameraprodusenter.

Selvfølgelig vil det la seg gjennomføre, det er ikke noe ny teknologi som trengs. Problemet er bare (for Canon) at et slikt kamera vil spise opp hele markedet til 5D, så de må i hvert fall ha en etterfølger til den først. Og når den kommer, bør 1D-serien være oppgradert også, for at "5D MarkII" ikke skal spise for mye fra 1D-markedet... Det er ikke i Canons interesse å være snille med forbrukerne, det er i deres interesse å tjene penger.

7695888[/snapback]

Nettopp - Canon skal tjene penger, og da spiller det ingen rolle om kundene kjøper versjon X eller Y fra Canon, bare de kjøper Canon. Å komme med et nytt kamera som konkurrerer med seg selv er ikke noe problem (for Canon). Canon tjener muligens mindre på et billigere kamera, men samtidig et antallet mye høyere.

 

Derimot å tro at man kan komme med et "lavpris"kamera med FF er rimelig utopisk. Det ER nettopp FF-sensoren som gjør 5D til et kamera med den prisen det har. Det er jo ingenting med det kameraet som ellers tilsier prisen det har.

Antall pixler har heller ikke stort å si for prisen. Det er arealet på sensoren som stort sett setter prisen.

Lenke til kommentar

Jeg lar meg lede inn i spekulasjon....

 

Jeg ville holde det for helt usannsynlig at Canon ikke forholdsvis snart oppdaterer 30D med en 10mpx(+)-modell. Oppløsning selger fortsatt, og det kan neppe være ideelt å miste potensielle xxD-kunder til det billigere apparatet 400D, som i skrivende stund har en 'bedre' sensor. At konkurrentene stort sett også leverer 10mpx i tilsvarende prisklasse....

 

Det vil vel ikke være usannsynlig med en oppdatering i 1d-serien snart, kanskje få 1d og 1ds samlet i en modell?

Lenke til kommentar
Jeg lar meg lede inn i spekulasjon....

 

Jeg ville holde det for helt usannsynlig at Canon ikke forholdsvis snart oppdaterer 30D med en 10mpx(+)-modell. Oppløsning selger fortsatt, og det kan neppe være ideelt å miste potensielle xxD-kunder til det billigere apparatet 400D, som i skrivende stund har en 'bedre' sensor. At konkurrentene stort sett også leverer 10mpx i tilsvarende prisklasse....

 

Det vil vel ikke være usannsynlig med en oppdatering i 1d-serien snart, kanskje få 1d og 1ds samlet i en modell?

7699098[/snapback]

 

Du må ikke si slikt til meg som netopp har kjøpt 30D som jeg ikke får returnert :p Spiller ingen rolle for prisen på 30D er allerede gunstig, blir gunstiger med Cash back på 1200,- , og prisen på et nytt blir for 13000 eller noe der. Tror de må komme mer enn en ny sensor for å trigge folket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...