Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop går varm!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123

en kamerat av meg har hatt det samme problemet, batteriet er det ikke noe å gjøre med, men han fant ut at når han kjøpte en ekstern HD, og ikke brukte noen hdplass til filmer +++ fungerte det flotters!

Og den ble VARM! dekslet over rammen (tror jeg det var) hadde blitt så varmt at det er en liten bulk på det nå:p ehhe

men om du ikke finner ut av problemet her i kveld, kan du sende på ei mld så skal jeg undersøke kameraten min litt mere korekt og dirkete hva han gjorde osvosv..

 

 

kos og klem

Lenke til kommentar

Jeg har en Acer Ferrari 3200, og den blir også **** varm ved tung bruk som videoredigering osv.. Jeg fant en ting på nettet da eg bodde i utlandet.. En type kjøleribbe med vifter som monteres under pc'en.. Fungerer bra for meg, blir ikke så varm lenger..

 

Produsenten til denne kjøleribben heter Akasa

 

Grunnen til at den blir så varm er to ting... For lite luft under pc'en og harddisken som blir varm...

Lenke til kommentar
en kamerat av meg har hatt det samme problemet, batteriet er det ikke noe å gjøre med, men han fant ut at når han kjøpte en ekstern HD, og ikke brukte noen hdplass til filmer +++ fungerte det flotters!

Og den ble VARM! dekslet over rammen (tror jeg det var) hadde blitt så varmt at det er en liten bulk på det nå:p ehhe

men om du ikke finner ut av problemet her i kveld, kan du sende på ei mld så skal jeg undersøke kameraten min litt mere korekt og dirkete hva han gjorde osvosv..

 

 

kos og klem

7662392[/snapback]

Får se hva jeg tar meg råd til :blush:

Lenke til kommentar
Jeg har en Acer Ferrari 3200, og den blir også **** varm ved tung bruk som videoredigering osv.. Jeg fant en ting på nettet da eg bodde i utlandet.. En type kjøleribbe med vifter som monteres under pc'en.. Fungerer bra for meg, blir ikke så varm lenger..

 

Produsenten til denne kjøleribben heter Akasa

 

Grunnen til at den blir så varm er to ting... For lite luft under pc'en og harddisken som blir varm...

7662428[/snapback]

Link til fult produktnavn, evt hvor du kjøpte den?

Lenke til kommentar
det er jo et sted der lufta kommer inn og ett sted der lufta blir blåst ut da..... brukte trykklufta inn i disse hullene på alle laptopene vi har og de ble merkbart kaldere/stillere..... og det kom massse støv ut!

7661367[/snapback]

det er vell ikke en god idè ? er i hvertfall sånn med min bærbar at det lufta "kommer ut" går rett inn på hovedkortet...

 

kjøp deg ivertfall trykkluft på boks o.l hvis du skal blåse ut alt rusket..

Lenke til kommentar
det er jo et sted der lufta kommer inn og ett sted der lufta blir blåst ut da..... brukte trykklufta inn i disse hullene på alle laptopene vi har og de ble merkbart kaldere/stillere..... og det kom massse støv ut!

7661367[/snapback]

det er vell ikke en god idè ? er i hvertfall sånn med min bærbar at det lufta "kommer ut" går rett inn på hovedkortet...

 

kjøp deg ivertfall trykkluft på boks o.l hvis du skal blåse ut alt rusket..

7665293[/snapback]

Hvorfor det virker helt fint med vanlig.... blåst alle mine pcer og laptoper med det og ingen har tatt noen skade av det..... veldig sjeldent det kommer noe rusk ut og den fuktigheten er så minimal at ikke den skader....... så lenge du ungår å ha blåsespissen 5cm eller nærmere kritiske ting går det fint........

 

Legger også ved en link av en laptopkjøler fra thermaltake, er ikke sikker på om den har vifter men det er jo ingen sak å montere på et par i tilfelle...

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128910&pdm=extspec

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

IKKE bruk en kompressor, hvorfor? For den tar luft i fra "vår atmosfære" og drar med seg fuktighet osv osv.. PLUSS, at de fleste blir tilført olje.

så kjøp en boks med luft :p

Lenke til kommentar

hei

hadde akuratt samme problemet..

opnet pcen og tokk ut vifta, alt dette mens jeg brukte pcen til msn! LOL

Bak viften mellom vifta og kjøleribbene lå det et 1cm tyk lag med støv/lodott. fjernet denne og skrudde sammen å nå har den ikke skudd seg av mer.. slapp til og med å sku av pcen. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...