Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Løs" gearspake og tung clutch... Golf II


Anbefalte innlegg

Gearspaken er så løs at jeg av og til ikke er sikker på om jeg har bilen i første eller tredje gear. Finnes det noe som vil "stramme" opp gearspake/kasse slik at det blir mer smooth? Bilen er en Golf II.

 

Har også problemer med tung clutch, men dersom det finnes i forumet fra før av så er det ikke nødvendig med svar her!

 

På forhånd takk! :thumbup:

 

Redigert, hadde allerede en post om turteller! :hmm:

Endret av WonderChild
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Treg clutch skyldest mest sannsynlig treghet i clutchwire. Hadde passat rundt disse årsmodellene, disse har en fjær i pedalsettet som gjør pedalen tung og at den kan henge inne. Hvorfor den er der har jeg aldrig forstått. Jeg fjærnet den og bilen ble "ny" og hadde aldrig noe problemer med dette. Mulig at golf også har dette, den står på clutchpedalen. Lør gearspake skyldest antageli dårlige foringer enten i gearoverføringen eller på gearvelger akslinga på gearkassa.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har en kompis som hadde en Golf GTI fra 86'. Han sa girspaken var et kjent problem hos Golf. Det skal finnes rep-sett til girkassen som fikser problemet. Tror jeg så Bilfikserne på Discovery gjorde det samme......

 

hagobart

7704086[/snapback]

 

 

Nice me2:thumbup:

 

har hørt at det samme skjer med Volvo når motorfestene ryker, men da står gearspaken skeivt... Aner ikke om dette har noe med problemene dine å gjøre:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...