Gå til innhold

Ny altmulig-PC til ca 12.000


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har endelig tenkt å kjøpe meg en stasjonær PC og trenger litt input om hva jeg skal kjøpe. Det jeg vet foreløpig er at det skal være en Core 2 Duo E6600, jeg skal ha 2 GB Ram og jeg ønsker om mulig å ha en PC som er så stille som mulig. Det siste argumentet er nok det vanskeligste å gjennomføre i praksis. Har satt opp en del komponenter under som er sånn ca slik jeg ligger an i øyeblikket:

 

Intel Core 2 Duo E6600

GeIL DDR2-667 2048 MB (2x1024)

Asus P5N32-E SLI

Point Of View GeForce 8800 GTS

Seagate Barracuda 7200.10 400 GB ATA100

Thermaltake TR2 550W

Zalman CNPS9700LED

 

Har da tenkt å bytte ut boxed-kjøleren som følger med prossessoren, med Zalman kjøleren. Men jeg har også noen spørsmål:

 

- Bør jeg gå for nForce 680i brikkesett eller velge ett Intel P965?

- Støyer GF8800GTS mye eller vil det ikke være så fryktelig ille?

- Jeg er nok ikke noen stor gamer så jeg føler kanskje at 8800GTS er litt overkill, men samtidig mener jeg at det ikke er spesielt fremtidsrettet å kjøpe et DX9 skjermkort nå. Når kan jeg forvente å finne 8600 ute og tilgjengelig i butikkene og hvor stor ytelse/pris forskjell kan jeg forvente?

 

Sånn, da tror jeg at jeg har fått spurt det jeg trenger å vite i denne omgangen, håper noen tar seg tid til å se litt over og gi noen smarte tips :thumbup:

 

Edit: Skal ikke ha mus/tastatur eller skjerm i denne omgang. Det eneste jeg ikke har listet opp som jeg kan tenke på her og nå er kabinett.

Endret av Kr]st[an
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...