Gå til innhold

nokia 6290 eller 6288


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt 6288 i snart 1 måned og er kjempefornøyd.

Ingen bugs eller problemer, beste video-opptaker bortsett fra n93

og en lyd som langt overgår Walkman-telefonen w850i, både på høyttalerne og det medfølgende handsfree-settet.

Så hvis du hører mye på radio eller mp3, liker å filme og liker god samtalekvalitet anbefaler jeg 6288.

Du får høy nok lyd også, noe en del modeller mangler.

Lenke til kommentar
Er det slik at 6288 kan ha max 512 mb til minnekort?

7675537[/snapback]

Nei, det følger med i salgspakken.

Du kan ha max 2 GB minnekort i denne mobilen.

7675558[/snapback]

 

 

Da står det mellom denne og w810i, vet at noen sverger til se og andre nokia, selv har jeg ikke hatt nokia siden 93.. Synes se har vært grei fordi dem er kompatible med mange andre mobiler, har lite kjenskap til nokia. Kan dere fortelle meg +/- mellom 6288 og w810i ??

Lenke til kommentar

Jeg holder meg til Nokia og vil nok anbefale Nokia 6288. Vet ikke hvor mange som har denne, men det er et par-tre brukere som har skrevet inn på prisguiden. Det mest sannsynlige er at Nokia brukt erfaringene fra 6280 til å lage ekstremt god oppfølger.

 

6290 og 6288 er jo to ganske forskjellige mobiler. Da vil jeg jo heller si at Nokia 6233 og 6288 er mer beslektet. 6290 kommer ikke ut før til våren. Og da sammen med en annen syltynn lekkerbisken; Nokia 6300.

Lenke til kommentar
Jeg holder meg til Nokia og vil nok anbefale Nokia 6288. Vet ikke hvor mange som har denne, men det er et par-tre brukere som har skrevet inn på prisguiden. Det mest sannsynlige er at Nokia brukt erfaringene fra 6280 til å lage ekstremt god oppfølger.

 

6290 og 6288 er jo to ganske forskjellige mobiler. Da vil jeg jo heller si at Nokia 6233 og 6288 er mer beslektet. 6290 kommer ikke ut før til våren. Og da sammen med en annen syltynn lekkerbisken; Nokia 6300.

7675838[/snapback]

 

 

Hva synes du er bedre en med SE? som sakt har jeg hatt SE, i det siste, synes menyene på nokia er litt rotete, men har ikke nyere mobiliene deres (nyeste er fra 2003) Hva med mappesystem osv, hvordan fungerer det?

 

Hva med slærken som var på 6280 er den på 6288? Hvordan fungere mp3-spilleren på den, kan en koble til "vanlige" hodetelefoner??

 

Takker for alle svar, selv om de er dumme..

Lenke til kommentar
Er det slik at 6288 kan ha max 512 mb til minnekort?

7675537[/snapback]

Nei, det følger med i salgspakken.

Du kan ha max 2 GB minnekort i denne mobilen.

7675558[/snapback]

 

 

Da står det mellom denne og w810i, vet at noen sverger til se og andre nokia, selv har jeg ikke hatt nokia siden 93.. Synes se har vært grei fordi dem er kompatible med mange andre mobiler, har lite kjenskap til nokia. Kan dere fortelle meg +/- mellom 6288 og w810i ??

7675596[/snapback]

Jeg hadde W850i som jo skal være en bedre musikk-mobil enn W810i. Mulig mitt eksemplar var særdeles dårlig, men jeg syns lyden i de medfølgende øretelefonene (som vel er de samme som til w810i?) var elendig.

Ble veldig skuffet siden lyden var grunnen til å kjøpe denne.

Har nå 6288 som jeg har hatt i en måned nå og er meget fornøyd med. VELDIG god lyd, god samtalekvalitet (ennå ikke opplevd brudd, selv i rom jeg har opplevd dette med andre mobiler), bra bilder og videokvalitet som er suveren!

Anbefales!

Lenke til kommentar
Er det slik at 6288 kan ha max 512 mb til minnekort?

7675537[/snapback]

Nei, det følger med i salgspakken.

Du kan ha max 2 GB minnekort i denne mobilen.

7675558[/snapback]

 

 

Da står det mellom denne og w810i, vet at noen sverger til se og andre nokia, selv har jeg ikke hatt nokia siden 93.. Synes se har vært grei fordi dem er kompatible med mange andre mobiler, har lite kjenskap til nokia. Kan dere fortelle meg +/- mellom 6288 og w810i ??

7675596[/snapback]

Jeg hadde W850i som jo skal være en bedre musikk-mobil enn W810i. Mulig mitt eksemplar var særdeles dårlig, men jeg syns lyden i de medfølgende øretelefonene (som vel er de samme som til w810i?) var elendig.

Ble veldig skuffet siden lyden var grunnen til å kjøpe denne.

Har nå 6288 som jeg har hatt i en måned nå og er meget fornøyd med. VELDIG god lyd, god samtalekvalitet (ennå ikke opplevd brudd, selv i rom jeg har opplevd dette med andre mobiler), bra bilder og videokvalitet som er suveren!

Anbefales!

7676004[/snapback]

 

 

Siden du har hatt SE så lurer jeg på, vil jeg få problemer med menysystemet, sms-skriving osv på nokia'n?

Lenke til kommentar

Ingen problemer med sms-skriving, meget god trykkmotstand i knappene.

Dette er hovedsaklig den samme mobilen som 6280, men i en sannsynligvis godt gjennomtestet firmware-versjon.

Så du finner antakeligvis ikke en mer gjennomtestet modell enn 6288.

Denne mobilen fikk terningkast 6 i VG (som 6280) og amobils test finner du her http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...4579/konklusjon

 

Bare at det følger med 512 Mb minnekort og at designet er annerledes.

 

Leste en "artig" test på en engelskspråklig side, de ga 6288 4 av 6 stjerner men skrev at den egentlig var verdt 6 (de ville bare ikke ta noen sjanser siden 6280 hadde så mange bugs) :roll:

Endret av JackBauer2
Lenke til kommentar
Ingen problemer med sms-skriving, meget god trykkmotstand i knappene.

Dette er hovedsaklig den samme mobilen som 6280, men i en  sannsynligvis godt gjennomtestet firmware-versjon.

Så du finner antakeligvis ikke en mer gjennomtestet modell enn 6288.

Denne mobilen fikk terningkast 6 i VG (som 6280) og amobils test finner du her http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...4579/konklusjon

 

Bare at det følger med 512 Mb minnekort og at designet er annerledes.

 

Leste en "artig" test på en engelskspråklig side, de ga 6288 4 av 6 stjerner men skrev at den egentlig var verdt 6 (de ville bare ikke ta noen sjanser)  :roll:

7677236[/snapback]

 

 

Hvilken butikk selger denne til grei pris m. ab. telenor?

Lenke til kommentar

Beklager tregt (og sannsynligvis dumt) svar. Jeg anbefaler Nokia fordi jeg er kjempefornøyd med kvaliteten. Alle mobilene jeg har kjøpt fra Nokia fungerer fremdeles (bortsett fra den jeg mistet i badekaret).

 

Det virker imidlertid ikke som 6288 har kommet på billigsalg ennå. På www.yatack.no må du ut med cirka kr 4000,- (totalpris). Hvis du ikke ringer så mye så blir det jo rimeligere å kjøpe den uten abonnement og gå for rimeligere månedsbeløp (f. eks. Telenor Allstar kr 29,-).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...