Gå til innhold

Overklokkings vennelig pc


Anbefalte innlegg

Hei

jeg var tenkt å kjøpe meg en ny pc og lurte på om noen hadde noen anbefalinger til komponenter jeg burde kjøpe

Begynner å bli en stund siden jeg var 100% oppdatert på dette området så =)

holdt på mye med ekstremkjøling osv i gamledager =)

 

Var tenkt på ett intel opsett med :

core 2 duo 6600

Corsair pc8500 ( er dette overkill med denne cpuen?)

Hk er det jeg lurer mest på , lurer på asus , noen som har en anbefaling ?

Ellers var jeg tenkt og kjøpe meg ett vannkjølings system , ( har en pensjonert vapochill stående , gidder ikke å fikse :p)

Skjermkort blir vel ett nvidia 8800 gtx , har vel ikke så mye å si på produsent på det.

Lurte også litt på hvilken psu jeg burde kjøpe :)

 

 

Takker for eventuelle svar , er ikke så flink til å skrive slike poster ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. Cpu høres jo veldig grei ut iom at denne du har valgt kan klokkes til de grader med rette hk og minne:)

 

Asus hk er vel det eneste jeg bruker... alle kortene mine har vært dønn stabile og gode overklokkere.

 

Minne du har valgt kommer vel mye ann på hk. så lenge hovedkortet støtter opp mot den hastigheten på det minne du har valgt er ikke dette noe overkill. om du ikke når samme hastighet på hk har du bare enda mer å klokke på:)

 

Skjermkort kunne du kanskje ventet med å kjøpe ett så dyrt foreløpig. Se heller skjermkortet an til amd og ati kommer med R600. Dette kan muligens være bedre. Hvertfall vil muligens nvidia sine skjermkort til å dette litt i pris når R600 kommer.

 

Vannkjøling er ingen dum løsning.

 

Valg av psu gjør du ut ifra hvor mye strøm maskinen din kommer til å trekke... Thermaltake har gode strømforsyninger. Du slipper mye kabler iom at hvertfall den jeg har, har 2 powerstations som gjør at kablene blir kortere og ferre. Mer gjennomført til slutt.

Lenke til kommentar

Takker for kjapt svar =)

Ja har hatt gode erfaringer med asus , men det var for lenge siden :)

Har du noen anbefalinger te spesifike kort som er kjent for å gå veldig langt opp `? =)

Det med psu er jeg litt usikker på , har en gammel enermax 550 , svarte typen som kostet flesk i gamledager :p , tipper den kanskje vil holde men , vurderte en tt 750 watt

 

edit: har aldri vert noe serlig til ati fan men , kan muligens vente til de går litt ned i pris ja , men masterit har jo ett billig ett , og peng er egentlig ikke så store problemer med :p

 

mvh

Endret av ViperOz
Lenke til kommentar

Enermax er såvidt meg bekjent kjent for å lage gode psu'er. Jeg ville ventet med å kjøpe ny psu til du eventuelt skal ha Sli eller CF med to high-end skjermkort.

 

En 550watter vil holde lenge såfremt du har et normalt antall disker og drev. Sjekk gjennom forumdelen for strømforsyninger så ser du fort det.

 

Pengene du sparer kan du bruke på en disk til, eller noe annet artig, som vannkjøling eller eller noen stillegående vifter til kabinettet, sånn at du får de gode fine temperaturene vi alle liker så godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...