Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alpine 9855, EQ


Crossy

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Jeg føler at jeg bør stille litt på de forskjellige frekvensene på spilleren min, men føler at dette blir et stort prosjekt, da jeg ikke vet så veldig mye om hva en bør stille på =)

 

Når jeg spiller musikk i bilen min er det noen sanger der en får denne "dure-bassen", en frekvens som på en måte blir spilt hele tiden.. Denne sort bass vil jeg gjerne dempe, slik at jeg får frem puncha bedre. Er det noen som har erfaring med innstilling av en alpine 9855? Og er det noen som vett om et program en kan kjøre på pcen, for å kunne se de forskjellige frekvensene musikken er på?

 

På forhånd takk!

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den har det samme som den gamle 9833 spilleren min, er det 5 bånd og de kan flyttes på. Dessuten kan du gå på internett siden til Alpine og sette opp den på internett. Men er bedre å sitte i bilen å stille da du hører med en gang om det fungerer eller ikke.

 

"Dure" bassen er som regel lav 50hz og lavere. Mens "dunkinga" er høyere. Om båndene kan flyttes på, sett 50hz ned, og 100 hz opp og eksperimenter til den store gull medaljen. Bruker stortsett bare presettene og flat på min jeg.

Lenke til kommentar

Storfornøyd =) Har ikke så mye å samenligne den med, men den har mange innstillingsmuligheter, glidetouchen er veldig praktisk hvis en har cder med maaange sanger :p Men med tanke på lydkvalitet så vet jeg ikke hvordan den er i forhold til andre spillere, utenom at den skal være en av de beste i den prisklassen :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...