The Stig Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Hei. Jeg kommet nettopp hjem fra Juleferie (14 dager). Alt av elektrisk har stått uten støpsel, og det har i tillegg vært nokså kaldt inne på hybelen (-5>0C). Til min store skrekk startet ikke PC-en når jeg koblet inn støpslet, men alt av annet utstyr (Skjerm, TV, PlayStation) startet opp uten problemer. Stand-By lampen på hovedkortet lyser, og man hører et svakt sus fra strømforsyningen, ergo virker det som det går strøm i systemet. For sikkerhetskyld har jeg også byttet ut batteriet til CMOS, uten hell. Dermed står jeg litt på bar bakke uten noe ekstra utstyr å teste med, derfor lurer jeg på om det er noe jeg kan prøve før jeg tar med maskinen til verkstedet.
Caze Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Hvis du har byttet CMOS-batteriet er jo også BIOS-innstillinger resatt, så det er ikke så mye mer å få gjort - hvis ikke du har komponenter å kryssbytte med (strømforsyning, hovedkort etc).
S.M. Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Først ville jeg ha lagt pcen i et varmt rom noen timer.deretter ville jeg koblet bryteren fra for å se om den starter med å koble de 2 ledningene sammen i et par sek.
theck1 Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Det er lurt at elektriske artikler har fått litt tid til å bli varme på, helst før man skrur de på igjen. Varm opp rommet pcen står i, eventuellt ta med kassa inn på badet og la den stå der litt og få varmen i seg, og prøv så igjen
friskies Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Kanskje den fortsatt tror at det er juleferie? knis. Men la den stå og få varmen i seg, hvis det er for kaldt så starter de ikke, har hatt samme problem selv.
mysjkin Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Plugg ut ting og se om du kommer noe lengere. Uten HDD skal biostestskjermen kommee opp, uten skjermkortet skal allikevel tastaturet blinke og diskene spinne opp dersom du har nettverkskort eller ekstra lydkort tar du ut dem. Men det skader jo ikke å la den stå og få litt varme først, selv om jeg tviler på om det hjelper. M.
The Stig Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Skrevet 3. januar 2007 Har vel prøvd det meste som er foreslått her, rommet PC-en står i var godt og varmt når jeg prøvde å starte maskinen. Skal få prøvd med en annen strømforsyning senere, men har mine tvil ...
The Stig Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Etter litt knoting og testing fungerer nå maskinen igjen. Er egentlig veldig usikker på hva som var galt, men tror det var noe så banalt som fjernkontrollen jeg pleide å starte PC-en med. Jeg prøvde også å starte PC-en med et skrujern, noe den ikke gjorde. Det var da jeg konkluderte med at den ikke ville starte, men etter å ha jumpstartet PSU med hell prøvde jeg å starte PC-en på nytt med et annet skrujern, denne gangen fungerte det I alt, en tullete feil ...
-Shark- Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Hvordan starter du maskinen via en fjernkontroll? -kun av interesse, derfor jeg spør.
The Stig Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Medfølgende komponent til hovedkortet. Mottaker kobles til via USB, overføring via infrarød. Fungerer også til å styre MediaPlayer slik at du kan sitte i sofaen og trykke på "pause" for eks.
-Shark- Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Medfølgende komponent til hovedkortet. Mottaker kobles til via USB, overføring via infrarød. Fungerer også til å styre MediaPlayer slik at du kan sitte i sofaen og trykke på "pause" for eks. 7638873[/snapback] Ålreit da:) Har en kontroll jeg også, men kan kun skru av maskinen, ikke på..
noenmoen Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Hvordan starter du maskinen via en fjernkontroll?-kun av interesse, derfor jeg spør. 7638861[/snapback] http://www.asus.com.tw/products4.aspx?l1=3...198&modelmenu=1
-Shark- Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Hvordan starter du maskinen via en fjernkontroll?-kun av interesse, derfor jeg spør. 7638861[/snapback] http://www.asus.com.tw/products4.aspx?l1=3...198&modelmenu=1 7641798[/snapback] takk skal du ha
The Stig Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Forøvrig et knakende godt hovedkort Har sett litt på fjernkontrollen nå, alt funker som det skal på den enden - Så med andre ord aner jeg ikke hva som var feil ... Selv om PC-en funker nå kunne det vært greit og vite til neste gang, men men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå