Beeee183 Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 (endret) Jeg skal ha en tv til maks 15650 (det skal inkludere evnt frakt). Den skal for det meste brukes til xbox 360, kobles til pcen min å se film på og titting på dvd filmer . Og forhåpentligvis får jeg kanskje tak i noen tv signaler etterhvert, men det er ikke så viktig. Jeg har ekstra lyd, så om høytalerne er dårlige er ikke det noe problem. Jeg bor i drammensområdet, så hvis det ikke er bestilling fra internett så må det gå ann å kjøre til butikken. Har ikke noe krav til hvor stor den skal være, men helst 32 tommer eller mer. Og jeg har ikke peiling på om det bør være lcd-tv eller plasma eller noenting. Kan ingenting om tv-er. Takker for alle svar og beklager for eventuelle dårlige formulerte setninger :-) Har vurdert å overskride busjettet litt og vurderer kraftig å kjøpe meg en Sharp LC37XD1E, noen som har noen erfaringer med den? eller kan gi noen tips? Endret 2. januar 2007 av Beeee183
CCola Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Brodern har akkurat kjøpt det, og er fornøyd! http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...9712&plid=69712
Beeee183 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Skrevet 3. januar 2007 (endret) er ikke det litt lav oppløsning hvis jeg skal bruke den mye koblet sammen med data? er bare at skudd i blinde Endret 3. januar 2007 av Beeee183
CCola Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 er ikke det litt lav oppløsning hvis jeg skal bruke den mye koblet sammen med data? er bare at skudd i blinde 7631189[/snapback] Litt liten oppløsning kanskje, men til film er den meget bra. Nydelig kvalitet. Plasma er jo bedre til film enn LCD, men motsatt på spill. Men denne TV'en er jo 42", og utrolig billig. Vurderer selv og kjøpe en slik.
Vice Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Denne ligger et par tusen over budsjettet ditt, men jeg tror det lønner seg "å sprenge" det da dette er en skikkelig HDtv med full oppløsning, ikke bare den minste oppløsningen som veldig mange billige skjermer har. Bare les denne testen: http://www.idg.no/tester/lydogBilde/plasma...rticle35013.ece
Rottenspacehead Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 (endret) panasonic pv60 42 tommer plasma er det beste til det budsjetttet hvis du foretrekker film og tv titting.. spill og pc er bra på den også. Ellers har du Sony KDL-32V2500 LCD til 13500kr som er også knallgod=) Så burde ta den hvis du prioriterer pc og spill, men film og tv titting er bra på den også=) https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications https://prisguiden.no/product.php?productId=56842 hvis 32 tommer er stort nok for deg, hadde jeg kjøpt sony tven etter det jeg ser du ha skrevet=) P.S panasonicen selges på expert for 13999kr. Endret 3. januar 2007 av RockyIII
Vice Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Ville hvertfall holdt meg unna Panasonic'en over da denne ikke engang oppfyller minstekravet til HDTV oppløsning. Vært oppmerksom på dette når du sjekker specs'ene på billigmodeller.
Beeee183 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Skrevet 3. januar 2007 takker for svar.. det viser seg at jeg kan få denne skjermen her litt billigere av en kamerat som jobber med detta. Noen som har noe postivt / negativt å si om den?
Rikky Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Ville hvertfall holdt meg unna Panasonic'en over da denne ikke engang oppfyller minstekravet til HDTV oppløsning. Vært oppmerksom på dette når du sjekker specs'ene på billigmodeller. 7637212[/snapback] Ærlig talt, PV60 er jo en av de aller beste TV-ene på markedet. Hvis man vil se seg blind på specs er jo det lov, men oppløsningen kommer ikke av at det er en "billigmodell" som du kaller det, det er ingen plasmaskjermer under 50" som har HD-oppløsning. Skjermen er imidlertid HD Ready.
Beeee183 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Skrevet 3. januar 2007 Har også hørt at jeg burde ha 1080p hvis jeg skal bruke den mye med dataen, noen som kan bekrefte/avkrefte. Evnt. hva det har å si i forhold til f.eks 720i(?)
Vice Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Ærlig talt, PV60 er jo en av de aller beste TV-ene på markedet. Hvis man vil se seg blind på specs er jo det lov, men oppløsningen kommer ikke av at det er en "billigmodell" som du kaller det, det er ingen plasmaskjermer under 50" som har HD-oppløsning. Skjermen er imidlertid HD Ready. 7637721[/snapback] Specs som oppløsning er jo noe av det viktigste for en skjerm, det er ikke bare noe som ser fint ut på papiret Det er jo oppløsningen som er det store med HDTV. Ser liksom ingen grunn til å kjøpe noe som ikke engang oppfyller minstestandard. Og "HD Ready" er vel noe av det største gimmicket som er kommet i senere tid i TV bransjen. Er stort sett bare egnet til å lure folk til å tro at de har kjøpt seg en HDTV... Selv en TV med oppløsning på 2x720 er "HD Ready" Har også hørt at jeg burde ha 1080p hvis jeg skal bruke den mye med dataen, noen som kan bekrefte/avkrefte. Evnt. hva det har å si i forhold til f.eks 720i(?) Det sier seg selv at til data-bruk er det også bedre med høyere oppløsning. Men vær oppmerksom på at selv om noen TVskjermer har høy oppløsning så kan man ikke nødvendigvis utnytte hele oppløsningen til signaer fra PC'n. (Dette står angitt i specs'ene.)
Beeee183 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 er fortsatt ingen som har sagt noe om denne denne.. Hvis jeg da skulle hatt en 1080p tv, hvilken ville dere anbefale? da tenker jeg i forhold til kvalitet og pris. Hva gir mest for pengene? er greit hvis den er 37 eller 42 tommer.. går nok helt fint å overstige budsjettet med et par tusen.. så alt under 17500 er akseptabelt
Vice Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 er fortsatt ingen som har sagt noe om denne denne.. Hvis jeg da skulle hatt en 1080p tv, hvilken ville dere anbefale? da tenker jeg i forhold til kvalitet og pris. Hva gir mest for pengene? er greit hvis den er 37 eller 42 tommer.. går nok helt fint å overstige budsjettet med et par tusen.. så alt under 17500 er akseptabelt 7644994[/snapback] Har hørt "rykter" om at den Sharp saken skal være ganske god, men har ikke lest noe tester selv enda. Sikkert et bra kjøp.
Beeee183 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Skrevet 6. januar 2007 tror jeg går for sharpen, spesielt med tanke på at ok elektriske ligger et par hundre meter unna her .
Gjest Slettet+891234 Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 (endret) Vice er ikke den eneste som har hørt ryktet. Sharp har fått kjempekritikker i en rekke tester, LCxxXD1E har slått både Sony og Samsung med flere. Tror ikke du vil angre om du går for den. Fortell gjerne hva du synes. Endret 6. januar 2007 av Slettet+891234
Beeee183 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 skal fortelle hva jeg syns med en gang jeg får kjøpt den , ting tar litt tid for meg. Å kjøpe en tv er ikke noe jeg gjør hver dag...
CCola Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Gutta på avforum mener absolutt denne er best: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69712 Brodern har akkurat fått den, og den er strålende for sin pris (som er nettopp din pris også). Her ser du ett bilde som kan illustrere bildekvaliteten;
robiwan Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Denne ligger et par tusen over budsjettet ditt, men jeg tror det lønner seg "å sprenge" det da dette er en skikkelig HDtv med full oppløsning, ikke bare den minste oppløsningen som veldig mange billige skjermer har.Bare les denne testen: http://www.idg.no/tester/lydogBilde/plasma...rticle35013.ece 7634129[/snapback] Noen som har prøvd denne TVen? Eller veit om et sted hvor den selges, slik at man kan gå å kikke på den?
Vice Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Det må vel begynne å bli noen der ute som har fått testet denne nå. Feks. Komplett sin første levering forsvant jo rimelig kjapt ut fra lageret deres!
robiwan Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Det må vel begynne å bli noen der ute som har fått testet denne nå. Feks. Komplett sin første levering forsvant jo rimelig kjapt ut fra lageret deres! 7689919[/snapback] Jeg la latskapen til sides og så at denne hadde to erfaringer i produktguiden. Fikk ikke noe mindre lyst på denne nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå