Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

tid vis "lag"


Anbefalte innlegg

jeg har et msi k8n hovedkort og amd 3000+ cpu. vet ikke om problemet har vært der tidligere, men i det siste så jeg lagt merke til at det oppstår periodiske lag som varer opptil 5 sekunder, grafikken stopper opp, lyd går i "loop"... rett å slett så virker det som hele systemet blir satt på en slags repeat rutine i alt ifra 3-5 sekunder når dette skjer.

jeg sjekket litt hva som kan ha forårsaket det med task manager, det som virker som å utløse det er at det hver gang CPU usagen på "System" går noe over sin vanlige verdi på 0-2 så forkommer det. :thumbdown:

 

noen som kan ha noen tips tricks forslag for å løse denne eventyrlige irriterende laginga mi? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har et msi k8n hovedkort og amd 3000+ cpu.  vet ikke om problemet har vært der tidligere, men i det siste så jeg lagt merke til at det oppstår periodiske lag som varer opptil 5 sekunder, grafikken stopper opp, lyd går i "loop"... rett å slett så virker det som hele systemet blir satt på en slags repeat rutine i alt ifra 3-5 sekunder når dette skjer.

jeg sjekket litt hva som kan ha forårsaket det med task manager, det som virker som å utløse det er at det hver gang CPU usagen på "System" går noe over sin vanlige verdi på 0-2 så forkommer det.  :thumbdown:

 

noen som kan ha noen tips tricks forslag for å løse denne eventyrlige irriterende laginga mi? :ermm:

7626914[/snapback]

 

hm... etter litt research ser det ut som det er hovedkort driverene som kan være problemet, prøvde å oppdatere til siste versjon, men det ble nesten verre nå. Har prøvd å gå tilbake til eldre versjon, men det kan vistnok ikke kjøres i winxp selv om oppgraderinga skjedde i winxp :hmm:

 

den nevner i txt fila som følger med at den må kjøres i ren msdos, ikke via cmd i kjør linja på winxp. men tingen er den at for at dette skal skje så må man ha boot-floppy og jeg har ikke floppy. noen måte å gå utenom dette problemet på?

 

trudde at man i et år som 2007 kunne slippe å bruke floppy noe mer :nei: MSI FTW :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...