Nettulf Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Hei. Er blitt litt hekta i BF2, og bruker stort sett headsett til lyden når jeg spiller. Det jeg lurte på er om det er surround lyd i spillet, og om det gjør det lettere å lokalisere hvor kjøretøy, fly og lignende kommer fra? Klarer stort sett å høre om det kommer fra høyre/venstre, men hvis det blir enda enklere å bestemme retning med surround lyd vil jeg vurdere å koble opp det. Takker for svar! Nettulf
Dernel Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Tror ganske sikkert at det er surroundlyd ja. jeg har 5.1 og alle høytalerne har lyd. men tror ikke det er lettere å lokalisere kjøretøy, jeg blir heller mer forvirret
Joachricar Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Ja det er vel det. Jeg hører hvor folk og biler osv er.
-Teddy- Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Foretrekker selv headset, og heller snu meg litt rundt. Med høyttalere blir lyden kastet rundt i rommet og alt blir bare sørpe om man virkelig skal vite presist hvor fienden er.
AndersT2 Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Tror ganske sikkert at det er surroundlyd ja. jeg har 5.1 og alle høytalerne har lyd. men tror ikke det er lettere å lokalisere kjøretøy, jeg blir heller mer forvirret 7626149[/snapback] Hvis du har ett 5.1 høytaller sett, og setter lyden i windows/lydkort driver til 5.1, så omgjør den automatisk all lyd til å fylle alle høytallere. Det er ikke det samme som surround lyd. Men JA, BF2 har surround lyd, og med skikkelig utstyr, og alt plassert rett, og stilt inn riktig, så skal du kunne høre hvor de kommer i fra. Men hvis det skulle falle deg inn å få for ett Zalman surround headset, som faktisk gir bra rettnings anvisning, så suger resten av lyden. Man får vondt i ørene av dem. Men hvis du kjøper/har ett 5.1 anlegg med digital inngang, så må du IKKE bruke denne da så å si alle lydkort, foruten HDA sine, ikke omgjør lyden i spill til digital 5.1 lyd, de sender kun stereo. Så det er kun analogt som gjelder for dette. Dette gjelder også Creative sine meget gode X-FI lydkort.
PsychoDevil98 Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Fortsetter denne jeg Har et 5.1 Creative lydsystem, og får snart sb audigy 2. Hvordan kan jeg få til surround i bf2?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå