Gå til innhold

Rolig feriestrøk i syden


Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære skal ta turen til syden sommeren 2007. Vi er ikke ut etter noen partyplass, men der vi kan oppleve fine strender og god mat. Ettersom det har vært mye utgifter håper vi på et billig alternativ.

Noen som vet om noen rolige og billige reisealternativer i syden?

 

Vi skal reise i slutten av Juni..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Balatonsjøen i Ungarn? Var i Balatonfüred sommeren 2004. En rolig, fin og billig plass. Var ute å spiste og betalte halve prisen av det man betaler i Norge.

 

Ettersom det ikke ligger ved havet, men ved Europas grunneste innsjø, er det gress-strender som er det vanligste. Måtte betale 4 kr for å komme inn på et område med trær, gress, kiosker osv som var anlagt for turister. Legger ved et bilde jeg tok fra "stranda". Lite folk pga det er tatt kl 20 om kvelden.

post-25913-1167915023_thumb.jpg

 

Tror ikke dette er en spesiell undomsplass, heller en rolig familieplass.

 

Den vanligste boformen er hos private som har bygd opp store hus som de leier ut. Gjerne med 10-15 rom. Legger ved et bilde av huset jeg bodde i sommeren 2004. "Hotellet" var drevet av et koselig eldre ektepar.

post-25913-1167914994_thumb.jpg

 

Ser at Norwegian har flybiletter til Budapest i sommer for rundt 400 kr per veg. I tillegg kommer en liten togtur fra Budapest til Balatonfüred på et par timer. Standarden på disse togene er hakket lavere enn hva vi er vant med i Norge.

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...