Gå til innhold

geforce go 6800


FOOrK

Anbefalte innlegg

slik ser skjermen min ut

krasj.png

 

masse rare "bølger" som går bortover. i tillegg til disse bølgene skrur skjermen seg på og av hele. (bildet blir svart i et par sekunder så kommer det tilbake)

 

har geforce go 6800 kortet, noen som har opplevd lignende? eller vet hva dette kommer seg av?

 

 

startet opp i sikkermodus og la merke til at der var bølgene borte, har så prøvd mange ulike drivere, men uansett hvillke jeg bruker får jeg det samme resultatet som over. (faktisk er det bedre å kjøre uten drivere!)

 

Akkurat nå kjører jeg uten drivere, og da funker det bra, eneste som ikke er så topp er at oppløsning er på bånn. Men bildet er fint og skjermen skrur seg ikke på og av.

 

har en dell inspiron 9300 som har fungert smertefritt i 1,5 år nå, og plutselig skjedde dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja lurte på om kortet har blitt skadet, men er det ikke rart at bildet ser fint ut når jeg ikke bruker drivere?

 

hvilke program kan jeg benytte for å teste skjermkortet? kunne også vært nyttig med et program som testet temperaturen.

Endret av FOOrK
Lenke til kommentar
Jeg har vært borti det samme selv, og uten drivere var det ikke problem. Grunnen er denne: Uten drivere er det vel ikke skjermkortprosessoren (GPU) som gjør jobben med å tegne opp bildet.

 

Rett meg hvis jeg tar feil nå folkens.

7620675[/snapback]

 

hvis det du sier nå er riktig er det vel mest sannsynlig at gpu er gåen :(

hvordan ligger dette an med garanti å slikt?

et skjermkort skal jo vare lengre enn 1,5år.. og pcen står på et skrivebord i et normalt temperet rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...