Gå til innhold

Hjelp: skal kjøre en server på LYSE 10 Mbit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøre en server på LYSE 10 mbit, men får det ikke helt til å funke... lastet ned HLDS update tool, og fikk det til å funke. har tatt av brannmuren på routeren.

Jeg har en pc som skal være serveren og en spill-pc på den samme routeren. Spill-pcen min kommer inn på serveren, men ingen andre... Kan det være at jeg må gjøre noen med den boksen der selve fiber-ledningen kommer inn? Hva må jeg må gjøre for å få andre inn på severen via internett? :hmm:

Routeren min er en 3com

Takker for svar :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal kjøre en server på LYSE 10 mbit, men får det ikke helt til å funke...  lastet ned HLDS update tool, og fikk det til å funke. har tatt av brannmuren på routeren.

Jeg har en pc som skal være serveren og en spill-pc på den samme routeren. Spill-pcen min kommer inn på serveren, men ingen andre... Kan det være at jeg må gjøre noen med den boksen der selve fiber-ledningen kommer inn? Hva må jeg må gjøre for å få andre inn på severen via internett?  :hmm:

Routeren min er en 3com

Takker for svar  :thumbup:

7614313[/snapback]

Du må sannsynligvis åpne, og forwarde de riktige portene til den IP'en som serveren din har.

Skrevet

du må sette fast ip adresse til server maskinen og åpne porter så serveren blir åpent for internet grunnen til fast ip er at det skal åpnes porter til den rette maskinen :)

Skrevet (endret)

Lyse boksen skal du ikke røre... Jeg har selv hatt opp cs server på lyse 10mbit og det fynket fint. Det høres ut som om at du har et port problem.

Noe som er veldig lett å fikse.

Enkelt vil det si at du gir din server en fast adresse (static ip) den er som oftest noe som dette 192.168.x.x foreksempel. Det vil si en lokal ip-adresse.

Når du har satt opp en statisk lokal ip-adresse må du åpne cs portene til din servers lokale ip.

Sjekk ut denne siden: Portforward. Her finner du frem til din router (3com) og model og hvilket program/spill du skal forwarde porter til.

----> Velg model. her.

Endret av Teac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...