Gå til innhold

Fjerne heatspreaderen, men plages!


pumba50

Anbefalte innlegg

Synd jeg ikke så den tråden her tidligere, jeg ville stoppet deg med en gang! Alle nye AM2 cpuer er loddet fast til IHSen. Det er lurt å gjøre litt research før man hopper ut i ting ;) . Jeg har selv fjerna IHSen fra min x2 3800+, og med en gang du har skjært deg gjennom trengs det veldig lite kraft for å få den av. Hvis det er veldig hardt er noe galt :p . Jeg brukte en tosidet Gilette barberblad, den er sylskarp og skjærer rett igjennom.

 

 

For de som lurer på hvordan det ser ut under lokket, her er min x2 3800+(manchester som dere ser)

 

img0208hr3.jpg

 

 

Toledo-kjernen er en del større.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv heatspreaders som er "loddet" fast kan åpnes relativt "enkelt" så lenge du:

 

- Tar deg god tid

- har researchet alle detaljene på forhånd (på extremesystems.org sliter du ikke med å finne guides til alle typer prosessorer og erfaringer fra folk som har gjort det)

 

De loddede heatspreaderene er dog litt mer tricky enn de som ikke er loddet. Der må du varme opp heatspreaderen til rundt 70-80grader forsiktig, da blir "loddetinnet" som er brukt flytende, og gravitasjonskraften gjør resten dersom du har satt opp en enkel fallgrav. Se guides anngående det :)

 

Å prøve å få av en heatspreader uten å vite om det er IC'er rundt CPU, og om den er loddet eller ikke er lit vel reckless hehe... men lykke til neste gang. Man blir vis av skade tross alt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Synd jeg ikke så den tråden her tidligere, jeg ville stoppet deg med en gang! Alle nye AM2 cpuer er loddet fast til IHSen.

7610523[/snapback]

Sikkert derfor det hørtes ut som om jeg tråkka på ei krabbe når jeg skulle ta av lokket. Jeg LURER på om jeg skal benytte sjangsen til å gå over til intels Core 2 duo mens jeg er igang og ødelegger prosessoren min. Men det er jo jævli synd for jeg har dét fete Am2 asus kortet. Jeg må seriøst vurdere hva jeg skal gjøre. Planen var å oppgradere til nyåret, men jeg vet ikke. Frister å bare kjøpe en ny AM2 prosessor. Noen som kan gi meg råd her, evnt. anbefale hovedkort?

Lenke til kommentar
Synd jeg ikke så den tråden her tidligere, jeg ville stoppet deg med en gang! Alle nye AM2 cpuer er loddet fast til IHSen.

7610523[/snapback]

Sikkert derfor det hørtes ut som om jeg tråkka på ei krabbe når jeg skulle ta av lokket. Jeg LURER på om jeg skal benytte sjangsen til å gå over til intels Core 2 duo mens jeg er igang og ødelegger prosessoren min. Men det er jo jævli synd for jeg har dét fete Am2 asus kortet. Jeg må seriøst vurdere hva jeg skal gjøre. Planen var å oppgradere til nyåret, men jeg vet ikke. Frister å bare kjøpe en ny AM2 prosessor. Noen som kan gi meg råd her, evnt. anbefale hovedkort?

7611797[/snapback]

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=34431

 

^^ det er i hvert fall hva jeg ville gjort :)

Lenke til kommentar
Unskyld meg du.. men, nå trakk jeg litt på smilebåndet :D

Den ser jo helt fucka ut på bildet jo! :!:

Godt forsøk var det i allefall!  :thumbup:

 

Hadde jeg ødelagt min på den måten hadde jeg grini.

Er helt blakk, så hadde tatt lang tid før jeg hadde fått råd til ny :p

7609904[/snapback]

 

Moralen her er kanskje å ikke fjerne heatspreaderen med mindre du har råd til å kjøpe ny cpu, hvis alt går til h.......!

 

For min del, ville det ha vært suppe i en måned hvis jeg forsøkte noe slikt. :ermm:

 

rettet en skriveleif! :p

Endret av Knightospr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...