Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Forhåndsvisning av bilder tek for lang tid


Anbefalte innlegg

Ok, berre for å ha sagt dette, så he eg ofte problem på dataen som er veldig enkle å fikse, men som eg he oversett eit eller anna på. Så dette kan sikkert ordnast med eit museklikk, men eg treng hjelp allikavel.

 

Når eg går innpå "Mine bilder"-mappa mi, virkar det som dataen heng seg opp mens den forsøker å forhåndsvise bilda. Eg he på slik miniatyrvisning av bilda, og det kan ofte ta fleire minutt før eg kan navigere rundt inne i mappa. Bilda er standard JPEG-bilde frå digitalkameraet mitt, så dei skulle ikkje ver noko ekstraordinært krevande å vise.

 

So, work your magic!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette skjer når eg klikker meg inn i ei mappe med bilder i. Då heng maskina. Aldri ellers.

 

Nei, har just formatert.

 

Bruker forhåndsvisning fordi eg he så store mengder bilder på dataen at det er vanskeleg å finne fram uten. Prøvde no med både "Filmstripe" og "Miniatyrbilder" visningene, samme problema i begge to.

Lenke til kommentar

Hvor mye ram har du i maskinen? er det 256 som i følge profilen din?

Standard jpeg bilder fra digitalkamere kan være på flere mb pr stk avhengig av hvilken oppløsning den er satt på å ta bilder. Ellers så kan du jo sjekke på windows oppgavebehandlingen for å se hvor mye minne som er ledig og om det er noe som kjører i bakgrunnen som stjeler ressurser. Eneste jeg kommer på.

Lenke til kommentar

Siden du har mye bilder bør du også indeksere hele harddisken din, men uansett kan du ikke forvente god ytelse med så lite RAM. :(

 

De JPEG-bildene som jeg har på pc-en er på ca 2.2 MB, men det er problemfritt med 2 GB RAM.

 

Et annet tips må jo selvfølgelig bli å ikke ha så veldig mange bilder i hver mappe, for å oppnå litt mer ytelse-forbedring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...