Gå til innhold

Get og pingproblemer i Joint Operations?


Anbefalte innlegg

Hei, den siste uka har jeg fått vanvittig høy ping mot tyske servere i Joint Operations (selv om de står plassert i UK). Hadde tidligere 40-50 i ping mot Zweihander-serverne, men nå har jeg rundt 250 i ping.

 

Dette gjelder i all hovedsak de tyske serverne, jeg kan for eksempel spille på LeG-Zone (som også står i UK) og ha 46 i ping, og amerikanske servere ligger fremdeles på 110 +/-

 

Jeg har Get og bor i Oslo - lurer på om andre med Get som spiller JO har opplevd det samme den siste tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Sandefjord Bredbånd (via Lyse fiber) og har samme problemet mot de fleste stats servere. Pingen har blitt dårligere de siste uker, veldig mange over 300ms. i ping, og da er det uspillbart.

 

Vet at Catch (Ventelo) og Get har samme problem. De bruker sannsynligvis samme linjer ut fra nix'en i Oslo

Telenor har forøvrig under 50ms. på de samme serverne.

 

Virker som det er kapasitetsproblemer fordi pingen er bra/normal på dagtid, men altså ikke kveldstid og i helgene.

Lenke til kommentar
Takk for oppklaringen Janni - da er det bare å håpe at problemet vil løse seg i nærmeste framtid.

 

Har dere i Henpecked Husbands problemer med deres server, eller har dere vært like heldige som oss i LeG at vi ikke har like høy ping som statserverne?

7635907[/snapback]

 

Bare hyggelig Cluster1 :D

 

Vår server står i Norge, og da de fleste av våre medlemmer er fra Norge går det veldig greit. Det går stort sett bra når vi hoster kamper mot klaner rundt om i Europa også.

Fra min Lyse fiber linje har jeg også veldig bra ping mot LeG :thumbup:

 

Men uansett håper jeg våre ISP'er snart får gjort noe med kapasitetsproglemet ut mot enkelte Engelske og Tyske knutepunkter. Vi får gjøre dem oppmerksom på det økende problemet fra flere hold.

 

Virker som "alle" ISP'ene skryter av hastighet, men det er jo ping som er viktig ved online spilling!

Endret av HPH_Janni
Lenke til kommentar
Det er akkurat det som er det merkelige, siden vår server står i London - ikke lang unna Novalogics statservere for Europa. Og på den serveren har jeg som sagt normal ping - så jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette henger sammen.

7637669[/snapback]

 

Ja enig, er ikke lett å bli klok på, men det som er helt sikkert er at veien til LeG bruker andre knutepunkter enn veien til Jolt sine serverne.

Nå er Jolt store på andre spill. De har rundt 300 servere oppe. Problemet med overbelastning vil nok også oppleves av Nordmenn mot andre spill også.

 

Feilen ligger hverken i Norge eller hos Jolt, men de Norske ISP'er bør pinge veiene sine og unngå de overbelastede veiene for sine kunders skyld...

Lenke til kommentar

Pingen var nesten bra i 3 4 dager. Men nå er den værre en før.Ser på tracert at rutingen er blitt mye lengre til vår clan server i london 195.20.109.53

Er nå innom 19 steder totalt..både tyskland og nederland er helt på tryne pingmessig nå.

 

Har en kolega som har bluecom som isp ,de går innom 2 steder i norge ,så københavn deretter rett til london. kun 7 stoppesteder totalt. Høres veldig bra ut.

 

Jeg har akkuratt byttet fra nextg til get for å få bedre ruting og ping forhold. Resultatet var ikke akkuratt oppløftene. :nei:

 

Flere med samme problem? Noen som vet hva som foregår om dagen?

Endret av mortyb2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...