Gå til innhold

Problemer med trådløstnettverk til xbox 360


BigMomma

Anbefalte innlegg

Hei. Har spillet xbox 360 på live en god stund gjennom nettverkskabel hjemme. Men har nå fått meg en trådløs adapter. Denne får jeg ikke til å virke. Jeg finner nettverket på xboxen, taster inn koden på nettverket, men får feil ved tilkobling når jeg kjører testen. Den trådløse adapteren står bare å lyser rødt. Er det noen som har hatt lignende problemer tidligere. Signalstyrken på nettverket ligger på 2 a 4 streker. Kan dette være for svakt til at det skal fungere? Eller kan feilen ligge i instillingene til ruteren. Ruteren er en dlink DI-624+.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nei, det er mer enn nok signal.

Kjører selv trådløst nettverk.

Rødt lys på adapteren betyr den er aktiv, men ikke koblet til et nett.

Har du prøvd hele netverket ditt uten noen krypteringer bare for å sjekke at det hele virker?

 

Min anbefaling er å sette alt til automatic og DHCP uten noen form for sikkerhet, bare få å få det opp og gå.

Så kan du trinn for trinn starte å sikre nettverket ditt slik at du har mulighet for å karlegge når du miste nettverket.

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt problemer i startfasen med det trådløse nettet, pga at jeg bruker telenor, og de tillater tydeligvis kun at du logger deg på bredbåndet en gang, dvs når jeg hadde koblet PCen til internett kunne ikke xboxen koble seg på nett, og omvendt, dette løste jeg ved å dele internett på PCen med de andre i nettet, og fikk xboxen koblet gjennom en gateway.. nå funker alt fint med unntak av at PCen må være på.. Men jeg fortviler ikke, snart bytter jeg leverandør av internett! Verre er det ikke.

Lenke til kommentar

Hadde dette problemet jeg også. Hjalp å bytte router for min del, da var det ikke noe problem. Har prøvd med 4 routere, 2 linksys, 1 jensen og 1 d-link 624+. Den siste ga meg samme problem som nevnt over.

 

Har lest på andre forum at xbox'en kan være litt kresen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...