Gå til innhold

Er dette et bra tilbud på Canon EOS 30D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lefdal kjører tilbud på sin nettbutikk med Canon EOS 30D inkludert 18-55 mm objektiv + et Sandisk 2 GB Flash minnekort til kr 9495.

 

I mine øyne ser dette ut som et greit tilbud. Hva mener dere? For denne prisen får man som regel bare kamerahuset (og knapt nok det) andre steder jeg har sjekket prisen.  :dribble:

7598719[/snapback]

 

Jeg kjøpte samme pakke hos Lefdal i oktober. Da kostet den ca. 1000 kr mer, men var likevel den billigste jeg kunne oppdrive i Norge. Nå er det i tillegg CashBack på 30D, så du får igjen en slump penger fra Canon (i underkant av 1500 kr tror jeg) hvis du kjøper innen 31.01.07. Grønt lys med andre ord :thumbup:

Lenke til kommentar
Lefdal kjører tilbud på sin nettbutikk med Canon EOS 30D inkludert 18-55 mm objektiv + et Sandisk 2 GB Flash minnekort til kr 9495.

 

I mine øyne ser dette ut som et greit tilbud. Hva mener dere? For denne prisen får man som regel bare kamerahuset (og knapt nok det) andre steder jeg har sjekket prisen.  :dribble:

7598719[/snapback]

 

Jeg kjøpte samme pakke hos Lefdal i oktober. Da kostet den ca. 1000 kr mer, men var likevel den billigste jeg kunne oppdrive i Norge. Nå er det i tillegg CashBack på 30D, så du får igjen en slump penger fra Canon (i underkant av 1500 kr tror jeg) hvis du kjøper innen 31.01.07. Grønt lys med andre ord :thumbup:

7598774[/snapback]

 

Hvor ser du det? På min leveranse var det bare Cash back hvis du kjøpte objektiver innen 31/12-2006 ??

Lenke til kommentar

God pris dette ja, selv om 18-55 kit objektivet ikke er å hoppe i taket for. Men du får 18-55mm + 2GB minne + hus for mindre enn det hus alene koster på fotovideo.no (pris nå er 9985,-). Man får da ett helt ok startkit egentlig.

 

Andre objektiver, blitz etc etc skaffer man senere eller andre steder.

 

Har selv 30D + 17-85mm som jeg er fornøyd med. Objektivet valgte jeg grunnet at det er ganske allround selv om lysfølsomheten ikke er all verdens.

 

Ang cashback kampanjen.

http://canon2006promotions.onlinerebates.com/

 

For 30D info.

http://canoneos30dpromotion.onlinerebates.com/intro.aspx

 

"Kampanjeperioden er fra 01/11/2006 til 31/01/2007. For å kvalifisere for cashback må produktet kjøpes i denne perioden og kravskjemaet sendes innen 15/03/2007" Fra punkt 5 i vilkårene.

 

Så ergo du kan få tilbake 150€ tilbake fra Canon om du følger anvisningene. Bruke de pengene til å spare til ett bedre objektiv enn 18-55mm'eren? ;)

Lenke til kommentar
Hvor ser du det? På min leveranse var det bare Cash back hvis du kjøpte objektiver innen 31/12-2006 ??

7599152[/snapback]

 

Ja, den linken som Zimon kom med er den riktige for 30D-cashback, så du får finne fram kvitteringen og sende avgårde kravsskjema. :) Den er ikke lett og finne når man kommer inn på sidene til Canon.

 

Ja, cashback'en som er 1200 NOK for 30D blir nok satt rett i sparing. Men hvilket objektiv bør man gå for er jo det store og stadig tilbakevendende spørsmålet har jeg sett her på Akam.no.

Lenke til kommentar

Ikke vent for lenge med å kjøpe DSLR.

Det er ikke verdt å vente 6 måneder på at et kamera skal bli 1000kr billigere.

 

 

 

Er det ofte Canon har Cashback tilbud på noen av produktene sine?

Var et par ting på lista som fristet

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Cashback-tilbud for objektiver og tilbehør: Cashback-beløp:

EF 300mm 4L IS USM (kr 1250)

EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM (kr 1250)

10 x 42L IS WP (kr 1250)

EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM (kr 840)

EF 17-40mm f/4LUSM (kr 840)

EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM (kr 840)

18x50 IS All Weather (kr 840)

EF-S 60mm f/2.8 Macro USM (kr 420)

Speedlite 580EX (kr 420)

EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (kr 420)

MR-14EX (kr 420)

10x30 IS (kr 420)

Extender EF 1.4x II (kr 420)

Extender EF 2x II (kr 420)

Lenke til kommentar

Ang objektiv - spørs helt på hva slags bilder man ønsker å ta mest av da. Har du lyst til å ta mye portrett bilder, landskapt, natt/mørke rom, dyre bilder, macro av biller/insekter/blomster eller rett og slett ett allround objektiv.

Ergo fortell oss litt om hva du skal ta mest bilder av og slikt.

 

Ang Cashback så hørte jeg noen nevne at de pleida å være en gang i året eller noe slikt, mulig jeg husker feil. Men kan jo også være helt andre produkter på neste kampanje som kjøres, om de velger å kjøre fler. Om det kommer fler kampanjer vet nok bare Canon selv.

Lenke til kommentar
jeg mener cash back på 30D startede omkring 1. november - 14 dage efter jeg havde købt  :cry:

7602194[/snapback]

 

Kjøpte mitt 30D kamera i slutten av September jeg, så "surt" det ogs for min del. Men det kan man jo ikke vite og kamera skulle jeg jo ha allikevel. Men ville vært bonus å fått tilbake noe penger da. :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk brev fra Canon i forigårs som sa at de hadde problemer med bankopplysningene for CashBack'en, og at jeg må sende inn de innen 15 dager. *grin* Håper jeg får pengene før en liten reise i starten av februar. Kjøpte altså 30d for en og en halv måned siden eller noe. Herlig kamera.

Endret av pederk
Lenke til kommentar
Jeg fikk brev fra Canon i forigårs som sa at de hadde problemer med bankopplysningene for CashBack'en, og at jeg må sende inn de innen 15 dager. *grin* Håper jeg får pengene før en liten reise i starten av februar. Kjøpte altså 30d for en og en halv måned siden eller noe. Herlig kamera.

7605714[/snapback]

 

Har hørt flere har sagt at de ikke har fått penger til tross for at de skulle ha fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke, i alle fall i følge de... Kanskje Canon prøver å lure seg unna når vi først har kjøpt :hmm:

Lenke til kommentar

Canon er nok alt for store og seriøse til å faktisk "svindle" aktivt. En slik Cashback kampanje er nok litt på kanten mot lovlig PR-stunt fra før av og at de da skal ikke gjennomføre dette. Nei, tror nok at det bare har hatt noen problemer eller kommunikasjons prob med forbrukeren eller noe. Jeg ville nok evt tatt det med Canon Norge om det ikke ser ut til å løse seg, så får Canon Norge pushe videre mot de som styrer Cashback tilbake-betalingene.

Lenke til kommentar
Canon er nok alt for store og seriøse til å faktisk "svindle" aktivt. En slik Cashback kampanje er nok litt på kanten mot lovlig PR-stunt fra før av og at de da skal ikke gjennomføre dette. Nei, tror nok at det bare har hatt noen problemer eller kommunikasjons prob med forbrukeren eller noe. Jeg ville nok evt tatt det med Canon Norge om det ikke ser ut til å løse seg, så får Canon Norge pushe videre mot de som styrer Cashback tilbake-betalingene.

7606751[/snapback]

 

 

Hvorfor har Canon denne Cashback kampanjen? er det for å få ut kameraene så fort som mulig?

 

likevel... så synes jeg dette var bra av Canon!

Lenke til kommentar
Canon er nok alt for store og seriøse til å faktisk "svindle" aktivt. En slik Cashback kampanje er nok litt på kanten mot lovlig PR-stunt fra før av og at de da skal ikke gjennomføre dette. Nei, tror nok at det bare har hatt noen problemer eller kommunikasjons prob med forbrukeren eller noe. Jeg ville nok evt tatt det med Canon Norge om det ikke ser ut til å løse seg, så får Canon Norge pushe videre mot de som styrer Cashback tilbake-betalingene.

7606751[/snapback]

 

 

Hvorfor har Canon denne Cashback kampanjen? er det for å få ut kameraene så fort som mulig?

 

likevel... så synes jeg dette var bra av Canon!

7607124[/snapback]

 

Det er nok for å få solgt mye og å bli populære blant "nybegynnerne" som gjerne kjøper canon da de sparer på det. Dessuten har de det på ganske dyrt utstyr, så da selger de mer av det også.

Det er jo mer fristende å kjøpe noe du får igjen penger på..

Lenke til kommentar

Jeg har EOS 350D og kitobjektiv. Har lyst på et greit og rimelig allround objektiv som likevel er langt bedre enn det jeg har nå. Har noen anbefaling? 17-85 mm, er det en grei range? Trenger ikke USM eller IS helt i begynnelsen. Vil bare ha et rimelig objektiv (under 2000 kr kanskje) som er bedre en kit).

Lenke til kommentar
Jeg har EOS 350D og kitobjektiv. Har lyst på et greit og rimelig allround objektiv som likevel er langt bedre enn det jeg har nå. Har noen anbefaling? 17-85 mm, er det en grei range? Trenger ikke USM eller IS helt i begynnelsen. Vil bare ha et rimelig objektiv (under 2000 kr kanskje) som er bedre en kit).

7618580[/snapback]

Kit-objektivet er veldig bra til prisen (500 kroner), så om du først skal bytte ut det så bør du vente til du har spart deg opp litt mer penger. Det kan bli vanskelig å finne et objektiv med et område fra vidvinkel til liten tele (rundt 17-85) som koster under 2000 kroner og som er betraktelig bedre... selv fra tredjepartsprodusenter som Sigma og Tamron.

 

Tamron 17-50/2,8 er for mange en klar oppgradering, men det koster 3500-4000 kroner. Du bør spare til du har penger til det objektivet i stedet for å kjøpe et halvbra nå, som kanskje er såpass svakt at du ikke ser stor forskjell mellom kitobjektivet og det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...